• Lithea

11 veckors bebis som får tänder?

Min dotter blir 11 veckor nu på torsdag och den senaste veckan har jag lagt märke till att hon dreglar jätte mycket, det kan liksom rinna ner för hakan :P Hon har varit mer gnällig än vanligt också. Nästan all hennes vakna tid går åt att stoppa både händer och fingrar i munnen..  Kan det vara tänder på g? 
    Jag ammar på heltid och hon använder napp också, så snuttsug kan det väl inte vara? 

Vi ska ner till BVC på onsdag men är lite nyfiken på när era små började få tänder :)

• Svar på tråden 11 veckors bebis som får tänder?
  • Lithea
    idis78 skrev 2011-12-27 01:41:46 följande:
    Min äldste son fick sina första tänder vid 8 veckor.
    Oj åtta veckor redan? :O Men då är det kanske inte omöjligt att det är någon tand på gång :D
  • Litet My

16 veckor kom första tanden på nr 2, minns inte med ettan men på korten där han är 5 månader har båda tänderna i underkäken kommit upp helt

• Mabaja

Här dreglades det i flera mån innan första tanden kom vid 6 mån ålder. Så behöver inte vara tanddregel.

• LilaRos

Vår som fick sina första vid 6 månader, följde "normal" med alla tänder. Men hans kusin föddes med två tänder. Men det är inget konstigt att bebisar dreglar mycket och har händerna i munnen.. Det hade vår son utan att det var tender. När hans tender kom märktes det bara på att det blev svullet och sedan sprack igenom.

• Hultis

Vår dottet fick första vid 12 veckor, andra 14 veckor. Hon är 17 månader nu och har 16 tänder :)

• matilda77

Min Tjej fick 3 tre tänder på 3 månaders dagen! Vid 10 månader hade hon 16 tänder och nu vid 21 månader är alla ute! Hon har dregglat sig igenom tandsprickningen så mycket att jag ibland trodde hon kunde bli uttorkad....

• thegoddess

Finns barn som fötts med tänder så det är inte alls omöjligt

• viseversa

Man kan födas med tänder så omöjligt är det ju inte. vissa barn får sin första vid en månad medans andra kanske får första vid 12 månader. Lika normalt både och!

• jennie30

Mitt första barn fick sina första tänder när han var över året.

Mitt andra när hon var 8 månader.

Dock har de dreglat i flera månader innan några tänder har dykt upp.

Men som sagt,man vet ju aldrig.

• Toppen9

Min son dreglade och grejade i munnen precis som TS barn från att han var tre månader men de första tänderna kom vid tio månaders ålder ändå

• Carolina01

Det är inte omöjligt att det är tänder på g! Jag trodde min son skulle få tänder tidigt då han visade alla tecken på det, men dom kom inte förrän 10månder iaf så man vet aldrig:)...

• mammasgullar

Här är tjejen 7 och en halv vecka och har börjat dregla, väldigt mycket! Händerna åker in i händerna när hon kan, och gnäller och skriker.

Går i samma tankar.. Men antar att det bara är att vänta och se. :)

Svar på tråden 11 veckors bebis som får tänder?