• Mantrasina

Nätdejting - do's & don't's

Efter rett drygt halvår som singel, utan skymten av en kille i mitt liv, är jag sugen på att börja dejta. Mitt självförtroende är rätt kasst, och jag är inte urtypen för klassisk skönhet precis. Några kilon för mycket, viss osäkerhet och brist på erfarenhet gör inte saken bättre.

Nu har jag registrerat mig på happypancake (dejtingsajt) och tänkte börja nätdejta så smått. Har redan efter ett par dygn fått kontakt med en kille i närheten som verkar intressant och helt i min smak. Han har sett ett par bilder på mig, jag har sett nån på honom och jag gillar vad jag ser. Vi har redan bytt nummer, och han föreslår att vi ska ses nästa vecka.

Nu undrar jag lite om någon har lite tips till mig om vad jag ska tänka på, göra eller absolut inte göra när jag flirtar över nätet. Är van vid nätet, men dejtingvärlden är väldigt ny för mig (både on- och offline), så alla tips mottages tacksamt!

/Mantra

(Tråden hamnade här i brist på bättre kategori)

• Svar på tråden Nätdejting - do's & don't's
  • Anonym

Föesök  vara dig själv. Du kan ju undvika att samtala om ditt ex o era problem;) Träffas på ett neutralt ställe, bland folk och avsätt inte för lång tid i början om det skulle kännas helt galet. Ta det för vad det är, man får dejta ett helt gäng innan man finner prinsen:)) ...men man vet ju aldrig, kanske ramlar du på diamanten direkt :)))

• Smecker

- Var inte seg, gillar du någon så action
    - Blyga flickor får inte kyssa vackra pojkar
    - Var aktiv, bättre att vara den som väljer än vara den som blir vald
    - Finns gott om stolpskott, av båda könen, lär dig sålla utan att vara elak
    - Blocka-knappen är din vän i en del fall 

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Bye baby Bunting

Håller med booYah Förvånad

Sedan är det nog viktigt att du kommer fram till vad det är du söker. Är det något seriöst eller bara lite spänning i tillvaron.
    För min del har jag sett till att få till en dejt relativt snabbt. Det är först då man kan avgöra om det verkligen finns något där eller inte. En del har förmågan att uttrycka sig i skrift och när man väl träffas så är de så tråkiga så klockorna stannar (finns säkert det omvända också)

01100111011011110010000001100110011101010110001101101011001000000111100101101111011101010111001001110011011001010110110001100110
  • läckerbit

Du har inte den där automatiska sållningen som finns IRL. Se därför till att träffas snabbt, för att undvika risken att du målar upp en bild av motparten under kontakterna över nätet som sedan inte alls stämmer och att du blir grymt besviken när ni väl träffas. Bättre att inte ha så höga förväntningar och inte ha satsat en massa tid och energi redan.

En första träff ute bland folk är a och o. Bjud aldrig hem okända, hur charmiga de än må vara på nätet. Vid en personlig träff är det så mycket lättare att känna på sig om något är "fel" med personen.

I övrigt - jobba med den där osäkerhetskänslan. Det är inte många som är klassiska skönheter och några kilo för mycket gör oftast inget när man träffar en person som känns rätt i övrigt. Var trygg i dig själv och ta för dig.

• MathiasN
    läckerbit skrev 2011-12-27 15:50:36 följande:
    Du har inte den där automatiska sållningen som finns IRL. Se därför till att träffas snabbt, för att undvika risken att du målar upp en bild av motparten under kontakterna över nätet som sedan inte alls stämmer och att du blir grymt besviken när ni väl träffas. Bättre att inte ha så höga förväntningar och inte ha satsat en massa tid och energi redan.

En första träff ute bland folk är a och o. Bjud aldrig hem okända, hur charmiga de än må vara på nätet. Vid en personlig träff är det så mycket lättare att känna på sig om något är "fel" med personen.

I övrigt - jobba med den där osäkerhetskänslan. Det är inte många som är klassiska skönheter och några kilo för mycket gör oftast inget när man träffar en person som känns rätt i övrigt. Var trygg i dig själv och ta för dig.
    Träffa honom bland andra människor, gör det ganska snart, dra inte ut på det.

Ha gärna en dejt som innefattar någon slags aktivitet typ promenad, bowling eller liknande, då behöver man inte känna press att hela tiden säga något intressant.

Sen är det aldrig fel att förbereda sig med lite frågor, tänk igenom vad du vill veta om honom och memorera dem, det är få människor som inte gillar att prata om sig själva nämligen Flört

Och dessutom är det ju faktiskt fullt möjligt att han också är nervös, och då hjälper du ju faktiskt honom genom att ställa frågor och på så vis hålla igång samtalet!

Lycka till Skrattande   
Svar på tråden Nätdejting - do's & don't's