• Anonym

Tappat nycklar.. Vad göra!?

Tappade mina nycklar i söndags.. Jag vet ungefär vart bara det att jag står inte skriven på lägenheten. Och min pojkvän som står skriven på den är utomlands tom 9 januari. Vi har en katt där uppe så jag måste ju komma in i lägenheten. Jag har ringt till polisen men de hade inte fått in några. VadFAN ska jag göra nu?! Ska jag behöva bryta mig in där..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-28 17:06
    Svärmor ringde idag på förmiddagen så jag fick gå hem till henne och hämta nyckel. Jag har kommit in i lägenheten och katten ligger nu på min mage och myser :)

Kommer dock inte kunna lämna lägenheten så länge jag inte får tag på nycklarna som är tappade då den nyckel jag fick inte passar i porten. Det går inte låsa upp med nyckel öht utan man måste ha någon slags bricka.

• Svar på tråden Tappat nycklar.. Vad göra!?
  • Anonym (,)

Jag vet inte riktigt vad som är det bästa, men själv hade jag nog ringt polisen och förklarat att katten är där inne och att den inte kommer att klara sig själv så länge till. Då hoppas jag att du åtminstone kan få hjälp med att släppa ut katten.

• Anonym

Det har jag inte ens tänkt på. Ska testa att ringa polisen senare. Det finns en bricka i nyckelknippan om att man ska posta dom i närmsta brevlåda om de hittas.. Hamnar nycklarna hos polisen då? 

• Anonym

Går pojkvännen att nå? I så fall kan han väl kontakta hyresvärden och berätta om läget och be dem släppa in dig? Om de inte litar på er, be dem vara med när du hämtar katten, samt legitimera dig.

Polisen har ingen möjlighet att släppa in någon i en lägenhet. 

• Anonym

jag pratade med han innan o han ska ringa o prata med sin mamma sen ringer han tillbaka ikväll.Jag vetungefär vart dom är tappade så ska gå en sväng till förbi där nu när det är ljust.
    Hans mamma kommer dock aldrig ge sin extranyckel till mig.  

• Mysgosmys

Nej nycklarna hamnar hos bolaget som du har försäkringen/brickan hos. 

Men ring hyresvärden och be om att få släppa ut katten åtminstone! 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Mysgosmys

Men herregud, har mamman en extranyckel så får hon väl fan komma dit och låta dig hämta katten!!!

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Anonym (,)
    Anonym skrev 2011-12-27 14:12:30 följande:
    jag pratade med han innan o han ska ringa o prata med sin mamma sen ringer han tillbaka ikväll.Jag vetungefär vart dom är tappade så ska gå en sväng till förbi där nu när det är ljust.
    Hans mamma kommer dock aldrig ge sin extranyckel till mig.  

Men hon kanske låter dig hämta katten och lite av dina saker, så att du klarar dig tills sambon kommer hem?

Det verkar ju vara en mycket bättre väg att gå än via polis eller hyresvärd. De kommer nog inte att ge dig tillgång till lägenheten alls, utan bara rädda den stackers katten. 
  • Anonym

Jag har pratat med honom iallafall, det enda vi kan göra är att jag möter upp hans mamma någon gång under morgondagen för hon jobbar kväll ikväll så får jag ta hennes extranyckel. Har ringt polisen idag också och dom hade inte fått in några nycklar när jag pratade men ska ringa dit imorgon igen och se om de fått in några.

Den brickan som de står att man ska posta nycklarna gör att de hamnar i hans brevlåda.  

Svar på tråden Tappat nycklar.. Vad göra!?