Hjärtklappning, skakningar, svettningar i samband med toabesök!
Är gravid i v.19+2 och har under hela graviditeten haft enorm hjärtklappning som kommer och går men som framförallt drar igång när jag ätit och håller i sig i runt 2 timmar. Har även känt av det när jag känner att jag behöver gå på toa och ibland när jag bara blir kissenödig.
Härom natten vaknade jag av att hjärtat slog väldigt hårt och snabbt och jag hade ont i magen, fick värmevallningar och skakade i hela kroppen. Fick gå på toa flera gånger och hade diarré. Blev även yr när jag satt på toa. Det gick sedan över när magen kändes bättre och jag "fått ut allt". Har lite av en problemmage med IBS och förstoppning och diarré om vartannat, men har aldrig märkt av dessa andra kroppsliga symptom som hjärtklappning, svettning och skakningar i samband med toabesök innan jag blev gravid. Var riktigt obehagligt!
Någon som vet vad det beror på? Vanligt när man är gravid? Bebisen som tar plats i magen och det blir svårt att få ut avföring? Bebisen trycker på blodtillförsel eller avföring trycker på blodtillförsel?? Jag vet inte...någon som vet?
Vill helst slippa gå till läkare då jag aldrig blir tagen på allvar. Dessutom får man ju höra att ALLT är normalt när man är gravid! Man börjar ju undra om dom verkligen har en aning om vad som är normalt och inte....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 16:34
Glömde skriva att jag även spydde en hel del och var jättesur i magen.