• Spartacus

desperat idiot söker någon som kan fotbollsresor!

ska boka en fotbollsresa åt min man i 30-årspresent. det är zlatan och milan, dvs milano som gäller.

är helt snurrig av alla dessa paket men ahr uppfattat att det ändå blir billigare än att betala varje del för sig (?))

så hjälp mig nu att berätta vilken sida som är allra bäst och billigast för fotbollsresor!? eller är det billigare på nåt annat sättt?

TACKSAM för alla hjälp jag kan få.

• Svar på tråden desperat idiot söker någon som kan fotbollsresor!
  • Alecto

Maken sydde ihop sin resa på egenhand. Han och sonen åkte från Säve med ryan och det kostade 800 ToR med alla avgifter. De åkte mån-tors.

Med hotell, flyg och fotbollsbiljetter tror jag han betalade 3500 kronor för två personer, de åkte vecka 43. 
    Matchen de såg var ingen toppmatch så biljetterna var nog lite billigare än och se tex Inter-Milan.  

• Spartacus
    Alecto skrev 2011-12-27 19:31:55 följande:
    Maken sydde ihop sin resa på egenhand. Han och sonen åkte från Säve med ryan och det kostade 800 ToR med alla avgifter. De åkte mån-tors.

Med hotell, flyg och fotbollsbiljetter tror jag han betalade 3500 kronor för två personer, de åkte vecka 43. 
    Matchen de såg var ingen toppmatch så biljetterna var nog lite billigare än och se tex Inter-Milan.  

ok! tack för svaret! dom flesta matcher liger ju på helger dock och zlatan är ju ett måste så matchen kanske måste ligga på viss nivå för att inte råka ut för zlatan-brist ?

får la bolla lite mer då!
  • frökenelisabeth

Har inte provat fotbollsresa till Italien, men däremot till Barcelona, och då bokade jag hotell och resa själv, samt fotbollsbiljetter separat. Blev klart billigare än de färdiga "paket" man kunde köpa (jag litar inte på paket heller, så svårt att veta vad man får). 

Börja med att kolla upp billiga biljetter till Milano, t ex Easyjet. Kolla hotels.com eller booking.com för bra hotell. Googla information och se om du hittar Milans hemsida, där borde finnas både info om var och när matcher spelas, samt länkar till var man köper biljetter. I Barcelona kunde man köpa direkt från klubben (bättre pris, men svårare att få tag på, man fick vänta tills abonnerade biljetter frigavs) eller via agenter (dyrare).  

Nån absolut Zlatan-garanti får du nog aldrig, han kan ju i värsta fall t ex vara skadad eller avstängd, men som du skriver är det nog bäst att satsa på någon toppmatch.

Lite tips från mig, lycka till! 

Svar på tråden desperat idiot söker någon som kan fotbollsresor!