• Limenna

Pergotimestart!?

Jag ska börja min andra pergotimekur denna(?) cykel. Problemet är att i torsdags 22/12 fick jag lite rosa/orange på pappret när jag torkade mig. Stoppade in en tampong och räknade dagen som dag 1. MEN, sen kom inget mer. Tänkte att då kommer det väl dagen efter, men icke! I söndags hände samma sak, tänkte att NU kommer den på riktigt och räknade den dagen som dag 1 istället. Men va tusan, nu är det likadant, blev inte mer än det lilla lilla på pappret! Inte kan jag räkna detta som mens!? Vad gör jag?
    Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Pergotimestart!?
  • che71

Jag fick också konstiga småblödningar efter första Pergotimekuren, första bara 4-5 dagar efter ÄL, det varade i 2-3 dagar men knappt någonting, då vågade jag ju inte börja med Pergotime ifall chansen fanns att det var en "nidlödning"...
    sen kom en lite blödning till på dagen för förväntad mens (enligt VUL innan ÄL), men knappt något alls sen, så det räknade jag inte som mens heller....
    Nu har jag fått vanlig mens, tyvärr Gråter (har försökt 1½ år, 1 missfall för 1 år sen)
    Men på söndag ska jag i alla fall börja ta Pergotime igen, det blir nästan 2 månader sen första omgången, pga att jag inte ville riskera att skada ifall jag skulle varit tidigt gravid!

• Limenna

Underligt det där.. Jag fick brev om att det inte visade på bl.provet att jag haft nån äl tyvärr.. Men det testet gör man ju redan dag 21-23, känns lite tidigt eller? Brukar man inte få äl lite senare av äl? Men men, man är ju dum som läser sig till så mycket, bättre att lita på sin gyn (kanske)? Funderar på om man skulle göra ett grav.test trots allt, men jag vet inte. Har litegrann lovat mig själv att inte göra ett till test förrän den dag jag VET att jag är gravid. 

Mina småblödningar kom ungefär vid tid för mens, men med oregelbunden så är det ju inte lätt att veta. Har inte gjort något VUL heller..

Lycka till denna omgång!

• che71

Min första pergotime behandling gav för många äggblåsor- då fick vi inte ens försöka!
    Så besviken o arg o ledsen jag var då! En månads väntan i onödan liksom, men läkaren var mycket bestämd.
    Det är så konstigt att vissa inte ens måste gå på VUL. Jag fick veta att 1-2 blåsor var ok, risk för tvillingar, men upp till oss att försöka, men 3 eller fler samlagsförbud!
    Trist, då tiden rinner iväg, o vi som försökt länge, är 40 fyllda dessutom.

• Limenna

Ja jag trodde att jag skulle få göra VUL, men icke. Ska äta enkelkur nästa cykel också, tyckte det var lite märkligt också, eftersom det inte visade på någon ÄL. Verkar som att de flesta då får ta dubbelkur!? Men.. om det nu visar sig att jag inte får någon ÄL efter nästa kur heller (om mensen kommer vill säga..;) så kommer jag ju såklart ringa och höra om jag inte kan få dubbelkur.

Det är konstigt hur olika de på gyn arbetar.. Sexförbud för vissa och andra får köra på hur som helst!? Nu kan man ju tycka att det hade varit bättre för er del om de inte hade gjort något VUL på dig, då hade ni ju åtminstone fått en ärlig chans! Men å andra sidan måste det ju finnas anledning till att de kollar upp det (ibland) också.

Svar på tråden Pergotimestart!?