• lovetove

    Vilken barnstol? Britax?

    Vi håller på att leta barnstol till vår tiomånaders som vuxit ur sitt babyskydd. Funderar på Britax HI-WAY. Någon som har några erfarenheter? Eller tips på en bättre stol?

  • Svar på tråden Vilken barnstol? Britax?
  • Pinkflower880

    Har Britax Two Way. Är supernöjd. Den är stor, men tar liten plats och dottern sitter bra, hon är åtta månader nu.

  • stariz

    Jag letar också febrillt. Skulle köpa en britax multi tech men igår lärde jag mig att den inte är plustestad, det är High way:en.

    Vill köpa en barnstol som jag inte behöver byta ut förräns 4-5 års ålder och jag är osäker på hur länge High-way håller? Känns dock som att plustestet är en ganska viktig fördel. Hur ser ni andra på detta test när ni valt bilstol?

  • mariechen

    Vi har en two way och är supernöjda! Har haft med den på flygresor och den väger lite och är lätt att flytta mellan bilar. Sonen sitter superbra i den!

  • lovetove

    Tack för era svar! Det blir nog en Britax two way. Vi har två bilar, så det är perfekt att det är lätt att byta mellan:)

  • Pinkflower880

    Stariz: kollade något test ( vet ej vilket), men där hittade jag Britax. Sen valde jag Two Way för att man kunde ha den längst och dottern satt bra även nu när hon är liten. Testade High Way och Multi Way också men tyckte dem såg så små ut och dottern blev nästan inklämd. :/

  • Gurkan

    Vi har både en hiway och en twoway och båda är bra. Twowayen lite lättare att montera och man kan köpa till en huvudkudde så dem passar till mindre barn och twowayen lär räcka längre än hiwayen. Jag upplever att hiwayen tar lite mer plats än twowayen. Båda stolarna kan behöva en extra kil/klack/distanskloss om bilstolarna är skålade. Men jag gillar båda stolarna :)

  • stariz

    Det blev en Acta graco Belogic här till slut. Plustestad, med höga sidoskydd. Rekomenderar jag starkt, vi är än så länge jättenöjda.

  • Kristina Jakobsson

    Hej! 

    Acta grace är bäst i test men det är nästan ny priser på blocket.

  • Kristina Jakobsson

    Tittade på en Britax och Twowayen igår och den känns faktiskt säkra.
    / Kristiana

Svar på tråden Vilken barnstol? Britax?