• Anonym (Ts)

Tips på musik och texter till begravning tack!

En väldigt älskad närstående har gått bort, och vi försöker få ihop allt det praktiska samtidigt som vi sörjer.

Har ni några bra tips på sånger, musik, dikter eller annat som kan passa både till minnesvaka, begravning, i dödsannons, programblad och i tackkort så får ni gärna delge dessa här i tråden.

Psalmer vet vi på ett ungefär vilka vi vill ha, men kan ni motivera varför man ska ta någon särskild så gör gärna det.

Främst söker jag nu lite alternativ musik samt dikter, prosa och annat som kanske kan passa. Det är alltså ingen högkyrklig begravning, klädseln kommer att anges som "valfri" och vi vill försöka göra gudstjänsten så som vi tror att de avlidne hade velat ha det.

Och om det inte har framgått så handlar det om en kristen begravning, den avlidne är medlem i SvK och kommer att begravas där. Bara som en ytterligare info. Tackar på förhand.

• Svar på tråden Tips på musik och texter till begravning tack!
  • Kimona

Vad lyssnade personen på för artister?

• Maskot

Eric Claptons : Tears in Heaven

Mikael Wieh: Den jag kunde va 

• Anonym (multitroende)

Empty Rooms hade vi sist

• Anonym (Ts)
    Kimona skrev 2011-12-27 21:38:17 följande:
    Vad lyssnade personen på för artister?
    Han gillade saker från sin uppväxt, Elvis, Beatles och liknande. Plus Cornelis W och liknande.
    MammaSandra1989 skrev 2011-12-27 21:39:52 följande:
    En låt jag tycker är fin är Lars Demian - på den andra sidan
    Den har vi redan på förslag, tror den kan passa väldigt bra! Gäller bara att alla familjemedlemmar är med så saken.
  • Anonym (t)

Här är en låt som jag gråtit till ett antal ggr.. Tycker den är oerhört vacker. Den är fantastiskt stämningsfull i kyrkan och sorglig men fin.

">

• Kimona

Leonard Cohen - Halleljah
    Björn Skifs - Håll mitt hjärta
    Eric Clapton - Tears in Heaven
    Led Zeppelin - Stairway to heaven
    Nordman - Laglöst Land

• Daeminimon

Pearl Jam- man of the hour
    Är otroligt vacker, och passande. Spelades på en vän till mina föräldrars begravning.

Svar på tråden Tips på musik och texter till begravning tack!