• Anonym (puls)

hör pulsen i örat, vad beror det på??

Sen i morse i dag har jag hört pulsen i öronen, det är inte nåt högt ljud utan mer som ett svagt tickande. Jag hade ett uppehåll på dagen men nu på kvällen hör jag pulsen igen. Någon som vet vad det beror på? kan graviditet spela in? har 10 dagar kvar till bf.

• Svar på tråden hör pulsen i örat, vad beror det på??
  • Susanne905

Högt blodtryck kan ibland göra att man hör så.

• Anonym (puls)
    Susanne905 skrev 2011-12-27 22:12:54 följande:
    Högt blodtryck kan ibland göra att man hör så.

jag mätte blodtrycket för en stund sen 112/75, det är väl bra?
  • Nossmiarfe

Man kan höra pulsen den vägen, invärtes!

• Morkullan
    Anonym (puls) skrev 2011-12-27 22:14:13 följande:
    jag mätte blodtrycket för en stund sen 112/75, det är väl bra?
    Ja det låter bra, inte det minsta högt
  • astrum

Så hade jag också sista två månaderna av graviditeten.. Framför allt när jag låg på sidan med huvudet mot kudden.. Då kunde jag höra det jättetydligt. Har dock inget svar på vad det berodde på, men högt blodtryck var det inte då det låg bra genom hela grav. :)

• Anonym (puls)

jätte konstigt, har aldrig haft så här förr. Det har inte försvunnit än, får väl ringa läkare och rådfråga

• Anonym

Jag brukar också höra pulsen i örat på nätterna! Är inte gravid dock.
    Kommer ihåg att jag förr även brukade höra "blodet susa" i örat... 

• Anonym (puls)

det är obehagligt, vill inte ha det så här, undrar vad det beror på?? får ingen svar på det när jag googlar

• Flashbulb

Jag brukar känna min puls i örat, på kuken, lilltån har jag tom känt den ibland.
    Du är inte ensam. det kommer och går.

• Anonym (puls)
    Flashbulb skrev 2011-12-28 03:03:01 följande:
    Jag brukar känna min puls i örat, på kuken, lilltån har jag tom känt den ibland.
    Du är inte ensam. det kommer och går.

nu handlar det inte om att känna utan att höra. Vissthar jag känt pulsen lite här och där förut men att höra pulsen i örat är lite annorlunda
Svar på tråden hör pulsen i örat, vad beror det på??