• Jojo77

Min bebis ligger i tvärläge.

Nån som har erfarenhet av detta? Går in i v. 35 på söndag. Bm pratade om vändningsförsök om den inte vänt sig tills jag skall dit igen den 18:e.

• Svar på tråden Min bebis ligger i tvärläge.
  • anro

Min Noel låg i tvärläge. Jätteovanligt förresten.
    Vi gjorde vändningsförsök. Han vill INTE vlåta sig vändas.

Jag snittades i v. 38.
    Vanlig vaginal förlossning är omöjlig att genomföra när bebisen ligger i tvärläge...

Är det något speciellt du undrar över såkan jag gå in i detalj.

• anro

...just det, du kan läsa i min dagbok om vändningsförsöket och snittet...

• Jojo77

Är det så ovanligt? Visste jag inte....fast jag hade iofs inte ens hört begreppet innan.
    Kanske det ännu finns chans att den vänder sig själv. Känner mig lite "rädd" för vändningsförsök, vet inte varför egentligen.

• anro

Du är ju ganska långt gången så det är ont om plats för bebsien att vända sig. har den legat i tvärläge länge?

Jag var oxå rädd för vändningsförsöket, men det var inte alls läskigt.
    Alltså, visst är det lite obehagligt när dom trycker på magen, men överkommligt.
    Man BEÖVER ju inte göra vändningsförsökom man inte vill.
    Jag och min sambo hade inställningen, tycker jag att det på något sätt är obehagligt så avbryter vi direkt.

• anro

...jag har hört att 0,1 % ligger i tvärläge...

Säte är ju mycket mer vanligt...

• anne h

Min minsting låg i tvärläge, mkt bekväm graviditet måste jag säga.
    Men det var inte det du undrade över..

Vi var in för vändning 2 veckor före ungen skulle ut, DÅ hade han vänt sig rätt.. På vägen därifrån vände han sig på tvären igen, vi åkte dock hem. Han fortsatte att vända sig fram till förlossningen, då han vände sig med huvudet åt samma håll som de flesta gör.

Om barnet ligger i tvärläge och förlossningen startar så är det ambulans BUMS som gäller, hoppas de talat om det för dig!

• anro

anneh - Det där med ambulans bums fick jag också berättat för mig. Det var något med att navelsträngen ramlar ned...eller hur var det?

• Jojo77

Ja de har sagt att om vattnet går skall jag ringa direkt.

Vet inte hur länge den legat så. Svårt att andas ibland tycker jag. Trycker så på lungorna.

• anro

Magen sjunker ju inte ner...Det blir lite jobbig tryck...

• Jojo77

Att det var så ovanligt. Fast hon blev väldigt förvånad barmnmorskan. Förstår man ju då.

Svar på tråden Min bebis ligger i tvärläge.