Hjälp mig tolka ett sms från mitt ex!
Bakgrund: Det var ca ett halvår sen vi gjorde slut av yttre omständigheter även fast vi fortfarande älskade varann och sa att vi skulle komma över varann. Jag har inte kommit över honom alls och tänker på han hela tiden och skulle egentligen fortsätta vilja försöka men jag har hört att han har sagt till gemensamma vänner att han inte vill försöka igen och att han vill träffa nån ny.Situation: Vi har inte träffats nåt under julen och till slut blev det för mycket för mig så jag smsade och sa att jag tänkte mycket på honom och sa att det kanske skulle kännas lättare ifall jag visste ifall han tänkte på mig eller om han inte gjorde det. Jag tänkte att om han då säger att han inte har tänkt på mig nåt så ska jag göra allt för att släppa honom men om han säger att han har tänkt på mig också så kanske jag inte borde ge upp om honom riktigt ännu. Sedan fick jag ett sånt här svar:
Sms: Jag tänkte skicka ett mail till dig. Men jag kan säga att jag tänker rätt mycket på dig, fast jag försöker att inte göra det

Tolkning: Mitt sms var nog ganska allvarligt, utan smileys i alla fall. Vad tror ni att han menar? Vill ni överanalysera lite med mig?