• Ajlil

All Inclusive el inte, Gran Canaria.

Hittat 2 hotell som verkar intressanta som passar vår plånbok. Ett lägenhetshotell i Amadores där man kan göra egen mat i lägenheten och det andra är ett hotell i Porto Rico där All Inclusive ingår i priset. Vi är 3 pers. som åker och det skiljer 3500 kr i pris så vad skulle ni rekomendera oss att välja och varför? 

Hotellet är även lite lyxigare än lägenhetshotellet men den ligger närmare stranden dock väldigt fin utsikt över havet vid båda.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-28 12:21
    Vi har än så länge inga planer på utflykter. Utan resan är för avkoppling och umgänge.

• Svar på tråden All Inclusive el inte, Gran Canaria.
  • SVejsan

Alla vuxna (eller stora barn)? Alla gånger INTE all inclusive om hotellen ligger någorlunda nära civilisationen.

Mindre barn med? Lite knivigare, men jag är inte för buffeer som knappt byter skepnad och massa knuff och bök, barn som far runt , högre ljudnivå osv. All inclusive (a la carte stuket) så lutar det kanske mot att man faller för allinclusive i alla fall.

• Ajlil
    SVejsan skrev 2011-12-28 12:46:48 följande:
    Alla vuxna (eller stora barn)? Alla gånger INTE all inclusive om hotellen ligger någorlunda nära civilisationen.

Mindre barn med? Lite knivigare, men jag är inte för buffeer som knappt byter skepnad och massa knuff och bök, barn som far runt , högre ljudnivå osv. All inclusive (a la carte stuket) så lutar det kanske mot att man faller för allinclusive i alla fall.

3 vuxna
  • SVejsan
    Stargazer09 skrev 2011-12-28 12:53:49 följande:

3 vuxna
    Är inte halva nöjet att gå ut på kvällen och välja det man är sugen på?

Buffe gör att man äter för mycket och fri dricka att man "får ont i huvudet".

Med barn som är petiga är det ju bättre med AI då.

Med enbart vuxna (som inte är petiga) vet jag vad jag skulle välja.

Sedan kan det ju vara en liten risk att all-inclusive är lite halvsvajigt och ibland rent av dåligt (kryddning och variation) - då suger det om man har betalt för mat "i förväg"
Svar på tråden All Inclusive el inte, Gran Canaria.