Vad är det för fel på mig?! SJUKLIGT SÖTSUG!!
Jag lider av ett extremt sötsug. Det är sjukligt. Snälla, snälla hjälp mig innan jag går under...
Varje dag när jag åker hem från jobbet så tänker jag på vad jag ska äta när jag kommer hem. Det är inte rent socker som är problemet, utan att tugga på något. Popcorn, chips, salami, ostar eller liknande. Jag handlar middag och äter mig mätt, men så fort jag har dukat bort middagen så börjar jag fundera på vad jag ska äta nu. FAST JAG ÄR PROPPMÄTT.
Om min pojkvän vill se en film, så funderar jag inte på vilken film vi ska se. Jag funderar på vad jag ska ÄTA TILL FILMEN.
Jag kan redan på måndagen längta till fredagsmyset på fredagen. Inte för själva myset, UTAN FÖR SNACKSEN.
Jag kan inte åka bil nånstans, titta på tv, eller läsa en bok utan att tugga på något.
Jag är sjuklig.
Finns det något man kan göra mot sitt sötsug? Jag har testat LCHF i 3 månader och gick ner i vikt, men sötsuget försvann aldrig. Då kämpade jag emot det, och lyckades med mitt mål, men jag är så trött på att alltid känna denna stress efter att alltid ha något att tugga på. Jag kan få ont i magen av själva stressen!
Finns det något läkemedel? Kosttillskott? Terapi? NÅGOT??
Snälla, hjälp mig!