• Luucia

    Gravid och endometrios

    Hej alla ni erfarna där ute, jag behöver er hjälp. Jag har endometrios och är nu gravid i v.11, och jag har emellanåt sååå ont i magen!! Inte den där "vanliga" smärtan som alla pratar om som är som mensvärk, utan endometrios smärta. Hur har ni haft det under er graviditet?? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid och endometrios
  • MoonlightG

    Jag hade ont i början av graviditeten men vid ca vecka 15 var all smärta borta. Smärtan kom tillbaka med första mensen efter att jag slutat amma. Då började jag med nuva ring och det har fungerat bra. 

  • Luucia

    Okej! Tack för ditt svar! jag är i v.11 nu så jag får hoppas att det går över för mig med :)

  • MoonlightG
    Luucia skrev 2012-01-03 13:23:12 följande:
    Okej! Tack för ditt svar! jag är i v.11 nu så jag får hoppas att det går över för mig med :)

    Det gör det säkert. Dom flesta med endo brukar må bättre under graviditeten.
  • Delicate22

    Jag är i v 15 och har fortfarande dessa endometrios smärtor. Hoppas verkligen det försvinner. Känns hopplöst när barnmorskan säger att det är växtvärk.. känns precis som innan jag genomförde titthålsoperationen. Smärtan dvs.

Svar på tråden Gravid och endometrios