• Diabilden

Jag är 26 år och min kille har precis dött i en olycka

I oktober ramlade min kille ut från vårt sovrumsfönster och dog sedan på operationsbordet två timmar senare.

Min sorg är fortfarande i ett tidigt stadie men jag har så många frågor.

Finns det någon där ute som varit med om samma sak? Hur kommer mitt liv bli? Blir sorgen lättare att hantera? Hur ska jag kunna gå vidare? Vad ska hända med mig nu? Kommer jag att få ett "normalt" liv igen? Kommer det finnas plats i mitt hjärta för någon ny kille? Kommer mitt liv alltid att vara svårt? När tar sorgen slut? Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet. Jag vill bara ha några svar.

Är det någon som vet om det finns anhöriggrupper för sånahär händelser i Göteborg?   

• Svar på tråden Jag är 26 år och min kille har precis dött i en olycka
  • Philippa

Usch, hur kunde han ramla ut där?

Sorgen kommer bli lättare att bära med tiden... låt tiden läka dina sår.. Det är oerhört tufft...Begär hjälp från en kurator!

Många kramar till dig {#emotions_dlg.flower}   

• Anonym (Loner)

Hade en tjej när jag var yngre som dog i en trafikolycka. Jag var trasig bra många år efter. Men ingen hanterar sorg likadant. Vissa blir starkare av det, vissa får terapi, vissa vågar inte leva med någon igen, medans vissa kanske försöker skaffa nya relationer snabbt pga att man kanske inte "vågar" vara själv.

Ta den tid du behöver och fundera på hur du vill att livet ska se ut. Jag gjorde misstaget att stöta bort folk som ville mig väl då jag trodde jag kunde klara sorgearbetet själv.

• Trivelina73

Beklagar sorgen och undrar hur han lyckades ramla ur så där?

Nog borde de bli lättare efter ett tag om du låter dig gå genom alla dessa olika stadier av sorgarbetet. För det är viktigt att minnas att du lever och skall leva, le skratta och älska, inte bara sörja. 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym

Du kommer att få ett normalt liv igen men det kommer att vara jobbigt ett tag innan dess.
    Och med tiden tvingas man acceptera att frågorna blir obesvarade.

Ett sätt att hantera det är också att försöka göra det bästa av situationen.
    Jag miste en familjemedlem i en olycka och det har fått mig att ändra inställningen till det mesta. Jag värdesätter livet mer (tar tillvara på fler chanser, slösar inte tid åt att göra sånt jag inte gillar och anstränger mig mer), bemöter människor annorlunda och ser till att kommunicera bättre. På så sätt har olyckan på något sätt blivit något positivt också (även om det såklart inte väger upp).

• Anonym

Beklagar sorgen,men hur i allsin dar gick det till?

• Anonym (..)
    Anonym skrev 2011-12-28 16:56:53 följande:
    Beklagar sorgen,men hur i allsin dar gick det till?
    Spelar det någon roll hur det gick til?

till ts:Beklagar, sorgen kommer alltid finnas där men blir lättare med tiden.
Svar på tråden Jag är 26 år och min kille har precis dött i en olycka