• Anonym (Hoppas)

    Rosa flytning vid ÄL ?

    Har ägglossning nu i dagarna .. 27-28 -29-30 .. Och bebistillverkningen är i fullgång ..
    Sexade till det med sambon igår och efteråt på toaletten så kom en liten droppe blod på papperet när jag torkade mig .. mer rosa än röd .. Och nu har jag ljusrosa flytningar och smått mensvärk .. Mensvärk brukar jag ha kring ÄL-dagarna men inte dess rosa flytningar , Utan dom brukar annars vara som rå äggvita ..
    Är det någon som vet något om detta ? Kan man ha en liten blödning vid ÄL ?

    Hade mens den 13dec och har en menscykel på ca 30dgr så mensen ska inte komma förens kring den 13Jan ..
  • Svar på tråden Rosa flytning vid ÄL ?
  • Anonym (morska)

    Naturligtvis kan du få både färgad flytning och små blödning, närsom i din cykel. Det betyder inte att något är fel.
    Tex vid en graviditet så kan man blöda hel grav , för kroppen är inställd på detta varje månad. Men är det färskt blod flera ggr på gång så ringer du gyn.

    Lycka till!    

  • Anonym

    Jag hade så nyligen... Fick rosa flytning efter sex vid ägglossning.

    Efter det så kom mensen två dagar tidigare än annars, krånglade och var konstig i några dagar (mindre än vanligt, avtog, började om igen, avtog, började igen etc). Sedan så började jag klottblöda i kanske1½ vecka och efter det kom en "vanlig" mens.

    Har nu hunnit ha äl (fick utslag 27,28 neg 29) och har inte märkt av någon blodig flytning denna gång.

    Ska också tillägga att det var första gången som mensen överhuvudtaget krånglade och första gången jag hade mellanblödningar. Är över 30 år...

  • Anonym (längtar)

    Kanske har det bara blivit lite obalans i kroppen då du haft regelbunden mens. 
    Försöker du/ni få barn om jag får fråga, tänkte eftersom du ÄL testar? 

    Jag små blöder, får rosa flytningar i tid och otid hela månaderna.
    Jag ska få komma till gyn nu någon gång efter nyår.  

  • Anonym (Hoppas)

    Tack så mkt för alla svar!! {#emotions_dlg.flower}

    Jag har haft såna här flytningar 1gång tidigare i mitt liv . och det var när jag vart gravid med dottern .. Då hade jag såhär ifrån ca v.4-9 ..

    Hade för ca 2månader sedan en extrem menstruation och blödde fruktansvärt mkt mer än vad jag brukar .. Och gången innan det så hade jag en mens på ca 2veckor som var precis så som "anonym" skriver.

    Så när störtblödningen kom så fick jag en akut-tid till gyn som gjorde VUL . Och allt såg bra ut.
    (Har sen förlossningen/amning haft oregelbunden mens men som har kommit som en "klocka" dom 2 senaste månaderna ..) Därför jag vart lite fundersam nu när jag fick dessa flytningar ..
    Dom är fortfarande väldigt lätt rosa-aktiga .. och har mensvärk från och till .. Väntar ut mensen och ser om det kanske har tagit sig denna månaden!

    Anonym(längtar) .. Ja vi försöker få barn .. Vi har ett sen tidigare och då tog det oss 2år att "tillverka"  henne. Använder mig av ÄL test för att vara säker på när ÄL-sker på så sätt vi blev gravid första gången .. och eftersom mensen har varit strulig sen den kom tillbaka så kändes det säkrast att använda sig av testerna denna gång också! 

  • Anonym (längtar)

    Jaha ok. Ja då får man hålla tummarna på en graviditet. :) 

     

  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (längtar) skrev 2012-01-01 14:00:18 följande:
    Jaha ok. Ja då får man hålla tummarna på en graviditet. :) 

     
    Tusen Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • sommar2020regn

    Hur gick det för dig? :)

    Jag har rosa flytningar idag och tror att jag få positivt ägglossningstest imorgon el tisdag. Aldrig haft rosa, fertila flytningar tidigare.

Svar på tråden Rosa flytning vid ÄL ?