Ni som lever med en bonde...
Hur ser ert liv ut?
Äger ni gården tillsammans?
Vad jobbar du med?
Hur gör ni med ekonomin?
Min kille är bonde och tog över gården (släktgård) för något år sedan.
Han vill att jag ska flytta in till honom. Det vill jag ju också. MEN (det ska ju alltid finnas ett men.. suck...)
För mig är det viktigt att äga mitt eget boende, och det är en enorm sorg att jag inte gör det än. Jag vill vara trygg i mitt hem. Och jag känner att om jag flyttar till min kille som kommer jag inte vara det, för det är hans hem. Han kan, när som helst, säga där är dörren, försvinn från min gård.
Och då måste jag lämna mitt hem, för det är ju egentligen inte mitt hem. Jag är bara inneboende.
Jag har varken ekonomisk möjlighet eller intresse att köpa in mig i gården och driva den. Och jag skulle aldrig gå med på att han ger mig halva.
Så hur tusan gör man?
Jag vill så gärna flytta ihop med honom, skaffa barn och leva med honom.
Han är den finaste jag någonsin träffat.
Han säger att det löser sig, att jag inte behöver vara orolig, det finns plats på gården för mig och mina djur.
Men det känns som att jag kommer vara tvungen att be om lov för varje steg jag vill ta. så vill jag inte leva.
Virrigt inlägg, men jag känner mig så ledsen. Jag trodde allt skulle lösa sig när man träffade den rätte. eller målar jag fan på väggen? har jag inget att oroa mig för?