• Trivelina73

Alkoholfri vin till barn?

Men, nu fick min stackars skalle en tankekrock. Är det ok att barn skålar in nyåret med alkoholfri vin, eller ska de hålla sig till Pommac??

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Svar på tråden Alkoholfri vin till barn?
  • MoaElis

Varför skulle det inte vara ok? Det är ju alkoholfrit?

• Trivelina73
    MoaElis skrev 2011-12-29 17:33:46 följande:
    Varför skulle det inte vara ok? Det är ju alkoholfrit?
    Ordet vin i det gör ju krocken
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Trivelina73
    LindaPernilla skrev 2011-12-29 17:36:34 följande:
    Skulle inte vara något konstigt, tycker jag.

Cider dricks ju också av barn, alkoholfritt..
    Hehe, en annan drack av de där starkare som barn. Innan man kom på att de kanske inte va så bra.. Men man blev ju rätt så normal ändå Oskyldig
  • Jennilie

På ica finns det bubbeldryck till nyår, jag köpte en med prinsessorna på.. fanns även bilar och en neutral för äldre barn..

• tideloo

Varför ska barn drick alkoholfritt vin för? Vilken ålder är det på barnen?

• Fröken Lilo

Blä, alkoholfritt vin är ju aldrig lika gott som cider eller Pommac eller vad som helst. Speciellt inte för barn kan jag tänka mig.

• OliviaViktor

Jaaaaaaaaaa jag kan tänka mig att det är superhäftigt att få dricka det som mamma o pappa dricker, att få testa på.... varför ska man göra alkohol till något syndigt för? det är inte syndigt! det är gott och man ska ha en bra relation till alkohol, bra att vara öppen tycker jag. Sedan säger jag inte att ni ska bjuda på alkohol.... men ordet vin är inte farligt.

• OliviaViktor
    Fröken Lilo skrev 2011-12-29 18:47:54 följande:
    Blä, alkoholfritt vin är ju aldrig lika gott som cider eller Pommac eller vad som helst. Speciellt inte för barn kan jag tänka mig.
    Nej, det smakar ju bara saft.....=) jag tycker det smakar gott, men jag gillar saft
  • Fröken Lilo
    OliviaViktor skrev 2011-12-29 18:51:26 följande:
    Nej, det smakar ju bara saft.....=) jag tycker det smakar gott, men jag gillar saft
    Ja, alla tycker ju olika. Min gravida väninna drack alkoholfritt rödvin i helgen, smakade som druvjuice. Har provat alkoholfri "champagne" men den är ju alltid så söt. Men barn brukar ju i och för sig gilla sött. 
Svar på tråden Alkoholfri vin till barn?