• Jeena

2mån-oroliga kvällar, vill inte somna..

Lillan är drygt 2 månader nu och allt funkar toppen.. utom en sak.

På kvällarna, typ 19-23 är hon hur orolig/rastlös/gnölig som helst. Vill va nära men ändå inte, vill bäras/guppas det duger en stund o sen inte men sen igen. Vill inte ligga.. enda som söver henne e att gå ut och gå men så fort vi kommer in igen vaknar hon.
    Äter enbart ersättning, väldigt regelbundet på dagtid men på kvällen ska det snuttas o sölas hel vilt. Skriker inte mycket utan endast kortare stunder och tillsynes då utan anledning. Trots ersättningskost så tror jag inte på magknip/förstoppning eller så för det hade hon under sin första veckor så det tror jag vi vet hur det ser ut. Hon verkar trött under kvällen då hon ofta gäspar, ser ut som att hon typ tvingar sig själv att hålla sig vaken.

Blir alltid såhär den tiden på dygnet oavsett om hon sovit mycket eller lite på dagen.
    Brukar ha dämpad belysning och ha på en avslappningsskiva när vi vuxna har tvn på ljudlöst. Att vara i ett mörkt tyst sovrum hjälpeer inte utan motverkar syftet. Hon är van vid ljud och verkar sova gott på dagen med lite sorl i bakgrunden.

Somnar tillslut i selen på min mage eller på mitt bröst när jag halvligger i soffan, måste sen vänta ett bra tag för att se att hon sover djupt innan hon kan läggas ner i sängen.

Vet du vad detta kan handla om, kan man göra något för att hjälpa henne komma till ro eller är det bara att stå ut?

Svar på tråden 2mån-oroliga kvällar, vill inte somna..