"Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas"
En mapp på datorn har blivit skadad, självklart mappen med alla bilder på vår dotter..
När jag trycker på den kommer meddelandet i rubriken upp: "Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas"
Har googlat lite och folk har tipsat om systemåterställning, då det troligen rör sig om att datorn gjort en uppdatering som skadat katalogen och andra grejer på datorn.
Men när jag trycker på systemåterställning står det att Lokaldisk C: är skadad och jag måste först göra en felkontroll.
Då trycker jag på "genomför felkontroll" , men får upp ett meddelande att det inte går att göra om C körs samtidigt.
Får då alternativen "Schemalägg en diskkontroll" (som ska göras nästa gång man startar datorn) eller "avbryt". Trycker jag på första alternativet så händer ändå inte ett skit, även om jag startar om datorn.
Går jag in på schemaläggningen manuellt så får jag ett felmeddelande att även det programmet är skadat.
Sammanfattningsvis: Systemåterställning kan inte göras om jag inte gör en felkontroll av C och en felkontroll kan inte heller göras för den är också skadad.
Finns det något jag kan göra för att rädda bilderna?