• leeza

polarn o pyret fråga?

Ok, så jag va inne på pop för att fynda lite rea. MEN! Jag blev grymt besviken av att se att de mesta av dessa underbara svensk designade kläder, var MADE IN CHINA. Alltså köpte jag ingenting. Kan lika gärna köpa Pa Lindex, med billigare priser o på HM. Hur känner ni över detta? Kina överallt? Jag tycker det är synd att all produktion händer där.. ska de ta över hela vår värld?

• Svar på tråden polarn o pyret fråga?
  • caroline88

Handlar väl om pengar... Tyvärr... Skulle det varit tillverkat i Sverige hade PoP eller vilket märke som helst varit mycket dyrare. Tyvärr

• tundra

Pop skriver i alla fall ut tydligt varifrån plaggen kommer - vilket är beundransvärt i sammanhanget. Sen har de mkt som är i ekologiska och snygga tyger.
    Jag passade på att fynda en halv garderob till sonen inför våren.

• Novallie

Köpte endel nu på rean tyckte att merparten av kläderna stod litauen, turkiet på men visst finns endel från kina med som ytterkläder.

H född 091017
  • Lyxmamma

Personligen köper jag bara POP när de har rea för jag tycker inte att det är värt att köpa deras kläder annars. De blir ändå så snabbt förstörda av fläckar och annat och de hinner växa ur dem innan de slits ut och efter att ha försökt sälja på Tradera så har jag insett att det är inte värt besväret. Man får för dåligt betalt helt enkelt. Men på rean kostar de som typ H&M etc. och då tycker jag att det är värt det.

• pennyson

Om kläder skulle tillverkas i Sverige skulle de vara så dyra att ingen hade råd att köpa dom, tyvärr. Jag har inget emot att köpa kläder som är tillverkade i Kina. Jag får mycket pop kläder av min mamma, tycker de håller sig jättebra tvätt efter tvätt och andahandsvärdet är högt, kanske inte på tradera numera, men på deras köp och säljsajt på Facebook, har sålt en del där och fått jättebra betalt.

• Lyxmamma
    pennyson skrev 2011-12-29 22:07:10 följande:

Om kläder skulle tillverkas i Sverige skulle de vara så dyra att ingen hade råd att köpa dom, tyvärr. Jag har inget emot att köpa kläder som är tillverkade i Kina. Jag får mycket pop kläder av min mamma, tycker de håller sig jättebra tvätt efter tvätt och andahandsvärdet är högt, kanske inte på tradera numera, men på deras köp och säljsajt på Facebook, har sålt en del där och fått jättebra betalt.

Tack för bra säljtips! Det ska jag prova!
Svar på tråden polarn o pyret fråga?