• Hon o Han

Steka kött på bordet, kan man använda....

Funderar på att få gästerna att steka kött på bordet på nyår, hittar inte mycket på google. Kan man använda någon het plåt? Eller måste man ha sån sten? Jag har inte mycket pengar alls, vi ska dela matkostnaderna men kan inte direkt begära att dom betalar tillagnings redskap också

Någon som har tips?  

• Svar på tråden Steka kött på bordet, kan man använda....
  • MåsteHittaPåNågot

Jag tror att du måste ha en sten, en plåt kallnar nog för fort.

• Hon o Han

måste man ha ngn speciell sten tro eller kan man kanske ha en tjock skifferplatta? ha den i ugnen typ så den blir riktigt varm? .....

• Hon o Han

tack så mycket!

funderade på om man kan använda sån sten som är till pizza, stor på beskrivningen att den hålls varm under serveringen också. (har en kompis som har en sådan som jag isf kunde lånat)

• Elephino

Du kan ju fondua annars?

• Anton Ring
    Hon o Han skrev 2011-12-29 22:14:29 följande:
    tack så mycket!

funderade på om man kan använda sån sten som är till pizza, stor på beskrivningen att den hålls varm under serveringen också. (har en kompis som har en sådan som jag isf kunde lånat)
    Sten är varm håller värmen bra, men kommer inte räcka ända fram är min gissning.
    Par kalla köttbitar(dom är kalla fast dom är rumstempererade) sen sjunker värmen fort, och har man otur så slutar det med kokt kött.

Sen hur man ska hantera en 250-300 graders sten som klarar hålla värmen för att steka kött, är nått som inte låter skoj.
Svar på tråden Steka kött på bordet, kan man använda....