• Helwa

Svinrygg - hur gör man?

Hur gör man en svinrygg? Vad för hårnålar fäster man med?

Halva dagen så har jag försökt få till en snygg svinrygg men det fungerar verkligen inte. Den blir för lös.. krokig.. ful... Jag använde mig av "öppna" hårnålar, men jag kanske sätter in dom fel? Jag sätter in hårnålarna bara, ska man klämma åt dom på något vis?

• Svar på tråden Svinrygg - hur gör man?
  • Majsan70

Tupera, rulla och förbered innan du sätter upp håret. Jag brukar använda både "öppna" hårnålar o vanliga samt massor av spray. Nu är jag ingen expert men satte upp håret massor när jag hade långt samt att jag satt upp håret på mina döttrar ett antal ggr.
    Men kostar inte särskilt mycket att få det upplagt på salong om man inte lyckas själv.

• Lilo84

Kolla YouTube, de brukar ha bra "how to" videos! Svinrygg heter french twist på engelska btw!

• Helwa

Tack för svaret, ska försöka igen imorgon. Grejen är den att jag vill lära mig själv så jag kan bara slänga upp en snygg svinrygg på morgonen och sticka iväg till universitetet :).

• Majsan70
    Helwa skrev 2011-12-29 20:30:13 följande:
    Tack för svaret, ska försöka igen imorgon. Grejen är den att jag vill lära mig själv så jag kan bara slänga upp en snygg svinrygg på morgonen och sticka iväg till universitetet :).
    år du till frissan kan de lära dig. Så lärde jag mig.
Svar på tråden Svinrygg - hur gör man?