Hur får vi en lugn nyårsafton utan skäll, tjat och spring...
Våra barn är 3.5 och drygt 5 år gamla. Nyårsafton ska vi fira med våra bästa vänner som har barn i samma ålder. Barnen går på samma förskola och har växt upp ganska tajt eftersom vi varit föräldralediga samtidigt och träffats ganska mycket. De två äldsta, dvs både vår son och deras, har lite speciella behov och de drar lätt fram varandras sämre sidor. Mkt bråk, bus, hoppande i soffor etc blir ibland en följd. De små yngre hänger ofta på. Vår 3.5åring är dessutom extremt trotsig nu och lyssnar inte alls. I sin tur bråkar båda syskonen mkt sinsemellan. Jag har en ganska jobbig semestervecka sedan sommaren färskt i minnet som slutade med att vi fick umgås när barnen somnat. Hur ska vi göra för att få en lugn nyårskväll som inte går ut på att vi skäller på barnen tills de somnar? Det låter säkert helt vansinnigt men jag tycker det är jobbigt. Samtidigt vill jag inte hoppa över att umgås med våra bästa vänner. Därför vill jag nu ha lite råd. Vår 5åring har koncentrationsåroblem och dålig impulskontroll...och båda stora killarna har svårt med det sociala...