• Kimona

Det här med soppdieten

Jag tycker den låter jättebra, men jag skulle tröttna rejält med att bara äta kålsoppa. Finns det andra soppor man kan köra så det blir lite variation?

• Svar på tråden Det här med soppdieten
  • Magriffe

Nej nejnej nej. Den funkar inte! (i längden) och du HATAR kålsoppa efter dag 1. Du rasae i vikt, men du går upp det dubbla sen.

• Kimona
    Magriffe skrev 2011-12-29 22:56:17 följande:
    Nej nejnej nej. Den funkar inte! (i längden) och du HATAR kålsoppa efter dag 1. Du rasae i vikt, men du går upp det dubbla sen.
    Jag hade velat testa den ett tag innan jag kommer igång med träningen och ja, jag vill ju inte ha kålsoppa :P Därför undrade jag om man kunde göra andra soppor istället :)
  • Magriffe

Gör du annan soppa är det inte längre kålsoppedieten. :)

• ollebulle86

Jag körde den dieten i tre veckor och gick ner 5 kg. Skulle fortsätta men så var jag gravid
    Nu i vecka 31 ligger jag fortfarande på samma vikt så nej man måste verkligen inte gå upp allt och lite till.

Nu menar vi kanske inte exakt samma diet, för den jag gick på åt man olika till den här soppan. Fisk en dag, nöttkött en dag, bananer en dag, osv.

• Magriffe

Alla olika former av svältdieter håller unte i längden.

• Amber1975
    Magriffe skrev 2011-12-29 23:10:26 följande:

Klart att dieter håller OM man håller sig till ett lämpligt kaloriintag efteråt.
  • Magriffe

Du menar fortsätter svält. :) alla vet väl vad som händer med ämnesomsättningen under svält.
    Jag är nog för gammal och erfaren för att gå på sånt där med dieter. ;)

• Amber1975
    Magriffe skrev 2011-12-29 23:16:34 följande:
    Du menar fortsätter svält. :) alla vet väl vad som händer med ämnesomsättningen under svält.
    Jag är nog för gammal och erfaren för att gå på sånt där med dieter. ;)

Verkligen inte. Ämnesomsättningen går ner LITE under en KORT tid, sedan kommer den tillbaka som innan och det är fakta!

Har själv gått ner 65 kilo med CK och hållit vikten. Det du säger är bara en skröna.
  • Kimona
    Magriffe skrev 2011-12-29 23:01:02 följande:
    Gör du annan soppa är det inte längre kålsoppedieten. :)
    nej men jag ville aldrig ha kålsoppedieten utan sökte bara på "soppdiet" men det var bara den som kom upp. Förutom "varma koppen dieten" men där var risken hög för undernäring
  • Kimona
    ollebulle86 skrev 2011-12-29 23:04:20 följande:
    Jag körde den dieten i tre veckor och gick ner 5 kg. Skulle fortsätta men så var jag gravid
    Nu i vecka 31 ligger jag fortfarande på samma vikt så nej man måste verkligen inte gå upp allt och lite till.

Nu menar vi kanske inte exakt samma diet, för den jag gick på åt man olika till den här soppan. Fisk en dag, nöttkött en dag, bananer en dag, osv.
    Jo det är den dieten :) men jag letade efter en diet med bara soppa och tänkte att man hade olika soppor varje dag
  • Kimona
    LillStinis skrev 2011-12-29 23:08:13 följande:
    Testa Itrims soppor. Www.itrim.se
    Problemet är kostnaden, det var därför jag tänkt köra med egna soppor
  • Kimona
    Magriffe skrev 2011-12-29 23:10:26 följande:
    det vet jag. Jag skulle inte köra den så länge, men tänkte försöka gå ner lite innan jag börjar träna med hjälp av diet och sedan förbränna genom träning
  • ollebulle86

Jag mådde i alla fall bra på dieten och var aldrig direkt hungrig, men det blev ju lite enformigt efter ett tag även om man åt olika varje dag.
    Men soppan i sej tyckte jag var god faktiskt

Svar på tråden Det här med soppdieten