Silikon-bröst och amning!
Hej, jag är en mamma till en 3-årig dotter. Själv är jag 26 år gammal. Jag har alltid haft relativt små bröst. När jag ammade fick jag jätte stora bröst och var riktigt stolt över dem. När jag slutade amma så försvann brösten helt och hållet, inte en endaste liten bröstcell fanns kvar syna, bara 2 bröstvårtor! Accepterade detta till en början, närmare i 1,5 år. Sedan bestämde jag mig för att göra nånting åt det, jag tycker inte att det är meningen att man ska behöva gå omkring och må dåligt med sig själv. Så jag bestämde mig med min pojkväns stöd att operera in ett par löspattar innanför huden, trots alla risker det innebär. Kirurgen som gjorde ingreppet på mig sa att jag inte behövde oroa mig vad det gäller amning inför kommande barn, -Det skulle inte vara några problem, sa hon.
Nu är jag gravid igen och väntar bebisens ankomst i juli månad. På inskrivningen hos barnmorskan så frågade jag lite om silikon-bröst och amning, och då sa hon -Ibland går det och ibland inte. Det kändes nästan som om hon dömde mig. Det är ju inte direkt så att jag har Dolly Parton bröst och går omkring och viftar med dem, jag gjorde bara en enkel B-kupa så att man ser lite kvinnligare ut. Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta lite för mig??? Är så nervös för att amningen inte skall fungera, vill så gärna amma. Tacksam för svar!