• strawberri

avslag efter förlossningen men blöder igen :S

Jag födde min son med akut KS 22 november och sedan dess har jag haft avslag det blödde som vanligt i början och avtog och blev ljusare till färgen och till slut kom det inte blod utan mer flytningsliknande men sedan dagen innan julafton har jag börjat blöda igen, det har inte avtagit någonting utan idag har det varit mer än innan till och med, jag har inte ont alls och inga tecken på infektion... nån som varit med om liknande?? kan det vara mensen som kommit tillbaka kanske?

• Svar på tråden avslag efter förlossningen men blöder igen :S
  • SophiaI

Ammar du? Hur länge sen var det avslaget försvann? Jag hade gissat på mens.

• strawberri

Nej jag ammade bara en vecka avslaget blev som en flytning dagen innan blödningen kom :S

• SophiaI

Då tror jag det är avslaget. Mitt blev genomskinligt för att sen komma blod igen. Dock inte så långt efter. Du kan ju ringa till din BM om du är orolig :)

• strawberri

Har blödit i 8 dagar nu och det blir bara mer i mer för varje dag. Ringde i pratade med en barnmorska på förlossningen som i sin tur pratade med en läkare, de trodde det va mensen som kommit igång får avvakta några dagar o se om de avtar. Hoppas det!

• frwi

mitt avslag övergick till mens efter första förlossningen så det tror jag säkert det kan vara, var som du att det började öka igen precis när man trodde det skulle ta slut

• strawberri

Ok men då är det säkert mensen det är jobbigt att blöda så mycket då jag förlorade över 1 liter blod vid förlossningen blev akut kejsarsnittad så man känner sig inte på topp i kropp o huvud direkt :(

Svar på tråden avslag efter förlossningen men blöder igen :S