fler som har barn med adhd + tourettes?
Min son, 10 år, har både adhd och tourettes. Jag tänker att det skulle vara intressant att byta lite erfarenheter innom alla möjliga aspekter:) Livet och skolan och mediciner och inte mediciner...
Min son tar strattera sedan några veckor tillbaka. Effekten börjar märkas lite, till det positiva, men hans tics har inte blivit bättre. Läste om någon som fått sertralin mot tics. Någon som har erfarenhet? Helst skulle jag vilja se mer KBT för hans problematik. Hans hjärna får ju arbeta hårdare än de flesta andras. Här i vår kommun har de inte de kunskaper som behövs, men jobbar på det.
På skolloven brukar det bli en markant ökning av både tics och överaktivitet! speciellt ticsen då. Han har mest kroppsliga tics men även små ljudtics. Någon mer som märkt liknande ?
Hans syskon tycker förstås att det är jätte drygt att ha en bror som har de här problemen. Det blir ju en väldigt jobbig situation för dem med... Han märks ju väldigt mycket minst sagt! De känner till hans diagnoser och förstår men det blir jobbigt tidvis iallafall. ( De är 13 och 15)
Men en goare unge får man leta efter! Han är så otroligt kärleksfull och känslosam, har nära till empati och har även gott om kompisar. Så i det mesta lever han ett helt normalt härligt liv till vår stora glädje:)))