• owner

Ska göra VUL/UL i 14+2, kan man se kön då?

???????

• Svar på tråden Ska göra VUL/UL i 14+2, kan man se kön då?
  • cloudberry79

Nej, det är förmodligen inte synbart då. Jag har fått ett sent missfall i vecka 20, då kunde det precis skönjas vilket kön barnet skulle fått. I vecka 9+ börjar de inre könsdelarna utvecklas, de yttre börjar inte synas förrän kring vecka 17. Gör man ett sent rutin-UL (kring v 19-20) kan det synas då.

If you love me - please don't feed me!
  • slinkywookie
    owner skrev 2011-12-30 10:24:40 följande:
    ???????
    Normalt sett ar det for tisigt som de yttre utvecklas runt v16 men da och da har vi kunnat se vad som ser ut som testiklar och snoppar tidigare. Fast jag hade absolut inte ens borjat forska narmare kring det sapass tidigt som v14.
  • owner
    slinkywookie skrev 2011-12-31 02:30:47 följande:
    Normalt sett ar det for tisigt som de yttre utvecklas runt v16 men da och da har vi kunnat se vad som ser ut som testiklar och snoppar tidigare. Fast jag hade absolut inte ens borjat forska narmare kring det sapass tidigt som v14.

nej det är inte därför vi kollar heller. ska bara dit ändå och se att allt verkar bra. men tänkte OM man kan se så vore det ju kul :)
  • vivexa

Rutinerade läkare kan se könet i vecka 14+, jag känner flera som fick veta könet så tidigt (det var utomlands i och för sig, men jag har läst här på fl att det finns några läkare i Sverige också som är duktiga på det). Själva könet är inte utvecklat, men den lilla knölen som ska bli könet ser olika ut på pojkar och flickor.

Svar på tråden Ska göra VUL/UL i 14+2, kan man se kön då?