• Ozzyfan

Nån som bilat till Disneyland Paris?

Finns det någon vänlig själ här som gjort en bilresa till Disneyland Paris med barn? I såfall har jag några frågor till er:
    * Vilken väg åkte ni?Hur långt körde ni varje dag?
    * Vad tyckte ni om själva Disneyland?
    * Hur bodde ni?
    * Hur var prisläget på Disneyland?
    *Hur löste ni matfrågan inne på Disneyland (medhavd eller ej)?
    * Annat som kan vara bra att känna till?

Är mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån som bilat till Disneyland Paris?
  • Änglatuss

* Vilken väg åkte ni? Hur långt körde ni varje dag?
    Vi åkte på europasemester sommaren 1995 tror jag de va!! Åkte som 5 barnsfamilj, ganska stora var vi men ändå, så rastlösa i bilen, vi gjorde stopp i danmark, tyskland, ja lite här och var och kollade på olika sevärdheter!!

Jag är jättebesviken, vi skulle ha haft 7 nätter i Paris, på vår resa, men eftersom de va fotbolls vm så preoriterade hotellet vm gästerna och de trösta oss med att vi ändå fått ha 2 nätter kvar på hotellet, haha, trodde dom att vi skulle ta de eller, 5 barn och 5 nätter, vart skulle vi sova!!

* Hur bodde ni?
    Skulle som sagt ha bott på hotell!

Dyrt har jag hört, skulle vilja åka!!

SE TILL ATT DE INTE ÄR FOTBOLLSVM!!!!

• SaidaIda

Jag åkte som tonåring (1994 till Disneyland, men med flyg. Vi bodde på hotellet Seqoya Logde vid Disneyland och tog tåget in till Paris, det går ett bra snabbtåg. Vi spenderade ca 3 dagar i Paris och på nöjesfältet. Vi var helnöjda.

Jag kan nog rekommendera det upplägget även om man reser med bil. Det fanns gott om parkering vid hotellet och Paris är ingen stad man gärna tar sin bil till =).

• Gisse the one and only

Vi flög, bodde på hotell på området, bild finns i galleriet.

Ta med matsäck, det är svindyrt på Disneyland. Alla attraktioner är gratis. Mycket fint och en kanonupplevelse. Vi var där i Okt i år.

• mimam

Vi var dar i December.

Fantastiskt, men vi ar disney fans ocksa. Vill man komma bort fran verkligheten ar disney stallet.

* Hur bodde ni?
    Pa Disneyland hotel pa omradet. Finns 7-8 att valja pa, har bott pa Hotel NY innan ocksa. Funderade pa davy crockett ranch for dar kan man laga egen mat pa kvallen, men det blev hotellet som lag narmast parken.

Hotellen ar dyra. Men finns billigare varianter som davy crockett ranch ocksa.

Vi at inne pa omradet, finns latt lunch mat. Fast forsta gangen vi var dar blev min man mat forgiftad av chicken wings, sa vi holl oss borta fran dem.

Finns ocksa ett rum (pa main street) dar man kan byta sma barn och ge dem mat.

Jag foredrar att vara dar pa vardagar, pa helgerna kan det bli mkt folk.

Har du mer fragar sa fraga pa...

• Ozzyfan

Tack så mycket för alla svar! Fler reseberättelser mottages gärna!Jag har bokat in oss fyra nätter på Davy Crocket resort (bungalow med självhusåll). Då har vi fem dagar på Disneyland vilket borde räcka. Sedan är man nog rätt trött på det stället.........

• kicki74

vi åkte husbil ner.Körde mycket på nätterna då barnen sov.
    Inträdet till dl är inte alls dyrt.Det kostade ca 400 sv kronor,vilket man kan jämföra med tex liseberg.Då kostar ju åkband ect.Billigare för barn,givetvis.
    Det är det bästa jag besökt.Helt underbart! Inget slår det!!!

• Ozzyfan

Tack för alla svar! Börjar redan längta! Tar gärna emot fler tips!

• mimam

Glomde saga att en utav de riktiga hojdpunterna var middag med disneyfigurer. Finns pa bl.a. Cafe Mickey i Disney Village och pa en restaurang inne pa dinseyland (slutet av Main street). Olika Dinsey figurer kommer till ditt bord i resturangen for foto eller handteckningar...Pa resturangen inne pa omradet tror jag du kan ha frukost, lunch eller te med figurer.

Min dotter ar iofs bara 17man men hon alskade det (och vi ocksa). Det var massor med andra barn i alla aldrar dar ocksa, och alla verkade nojda.

Ha en trevlig semester!

• Annikamed2barn

Fem dagar på EuroDisney räcker gott och väl, det är inte så jättestort. Det finns ju två parker dock. Jag tyckte Disney var roligt och bra, vi bodde på hotell fem minuter med tåg därifrån och betalade ca 800:- per natt för tre personer. Vi gjorde inte slut på mycket pengar därinne eftersom entrén är dyr och det finns inte så jättemycket annat att lägga pengarna på. Det finns enkla matställen som var helt okej. Typ 90:- för spaghetti med köttfärssås eller pizza, dricka och efterrätt. Får ni tid över kan ni ju ta tåget in till Paris, det tar väl ca 30 minuter tror jag. Ha det så kul och åk space Mountain måååånga gånger!

• Ozzyfan

Tack för alla svar! Ser verekligen fram emot Disneyland Paris i sommar..............

Svar på tråden Nån som bilat till Disneyland Paris?