• TillaLi

Turkiet/Side eller Cypern/Fig Tree Bay?

Vi har svårt att välja vart vi ska åka i juni kring den 9/6. Vilken resa skulle ni ha valt i juni och varför? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-30 14:24
    Kan tilläga att vi har varit till Side några gånger, men då i augusti. Vi har aldrig varit till Cypern.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Turkiet/Side eller Cypern/Fig Tree Bay?
  • Tutilure

Jag har inte varit i Side men däremot i Alanya och jag väljer Cypern alla gånger före Turkiet.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • TillaLi
    Tutilure skrev 2011-12-30 13:50:51 följande:
    Jag har inte varit i Side men däremot i Alanya och jag väljer Cypern alla gånger före Turkiet.

Låter spännande...varför Cypern?

Jag har också varit i Alanya men Side är MYCKET bättre än Alanya. Till Alanya åker vi inte tillbaks till. Så jag förstår ditt val Flört 
  • TillaLi
    kokos skrev 2011-12-30 14:05:08 följande:
    Turkiet!!!
    Då måste jag ju fråga hur du kom fram till ditt svar? Skrattande
  • Tutilure

Cypern gillade vi för att det var trevliga människor, underbart vatten och jag vet inte riktigt, en härlig stämning. Svårt att beskriva känslan i ord. Jag hade inte alls samma känsla för Turkiet.

Barnen frågar mig med jämna mellanrum när vi ska åka tillbaka till Cypern och varför vi inte kan bo där så det var lyckat för alla att åka dit.

Men Fig Tree Bay är turistigt, det var jag inte riktigt beredd på så det kan vara bra att veta innan. Nu bryr jag mig inte så mycket om sånt, vi åkte dit för att komma bort, få sol och värme och ha det bekvämt, men jag vet att vissa tycker illa om det. Drömmer

Vi var där i slutet av juni i år.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • kokos
    TillaLi skrev 2011-12-30 14:07:36 följande:
    Då måste jag ju fråga hur du kom fram till ditt svar? Skrattande

Jag tyckte inte om Cypern alls. Folk var oförskämda och det var så fruktansvärt turistigt. Turkiet (ej alanya) är inte alls så turistiskt. Människorna är mer gästvänliga. Vill du komma ännu längre bort fån turisterna så ska man åka till Antalya. Mycket större stad också
  • TillaLi
    kokos skrev 2011-12-30 14:14:56 följande:

Jag tyckte inte om Cypern alls. Folk var oförskämda och det var så fruktansvärt turistigt. Turkiet (ej alanya) är inte alls så turistiskt. Människorna är mer gästvänliga. Vill du komma ännu längre bort fån turisterna så ska man åka till Antalya. Mycket större stad också

Tack för ditt svar Skrattande
  • kokos
    TillaLi skrev 2011-12-30 14:15:45 följande:

Tack för ditt svar Skrattande

Ska kanske tillägga att vi alltid åker till Antalya då jag numera är gift med en man vars hela släkt bor där Men innan dess var jag både i Istanbul, Marmaris, Side och Alanya flera gånger... Så kommer det upp fler frågor angående Turkiet så varsågod och fråga
  • TillaLi
    Tutilure skrev 2011-12-30 14:09:21 följande:
    Cypern gillade vi för att det var trevliga människor, underbart vatten och jag vet inte riktigt, en härlig stämning. Svårt att beskriva känslan i ord. Jag hade inte alls samma känsla för Turkiet.

Barnen frågar mig med jämna mellanrum när vi ska åka tillbaka till Cypern och varför vi inte kan bo där så det var lyckat för alla att åka dit.

Men Fig Tree Bay är turistigt, det var jag inte riktigt beredd på så det kan vara bra att veta innan. Nu bryr jag mig inte så mycket om sånt, vi åkte dit för att komma bort, få sol och värme och ha det bekvämt, men jag vet att vissa tycker illa om det. Drömmer

Vi var där i slutet av juni i år.

Tack för ditt svar! Låter som om ni har haft en trevlig resa Glad Ja, de resor vi har gjort har handlat om ha få sol, värme, bada och äta gott. Hur upplevde du priserna? Har hört att Cypern kan vara rätt dyrt? Och hur är maten? Ständerna? Ja, nu passar jag på då jag har någon som varit på stället Flört
  • TillaLi
    kokos skrev 2011-12-30 14:18:12 följande:

Ska kanske tillägga att vi alltid åker till Antalya då jag numera är gift med en man vars hela släkt bor där Men innan dess var jag både i Istanbul, Marmaris, Side och Alanya flera gånger... Så kommer det upp fler frågor angående Turkiet så varsågod och fråga

Jag kan bara säga att vi älskar Turiket och då Side. Trevligt folk, bra service, superfina stränder, bra väder, mycket god mat osv. Skrattande

Men vi åker med en annan familj också och nu har vi varit till Side några år i rad, så frågan är ska vi se något annat eller åka tillbaka?   Obestämd
Svar på tråden Turkiet/Side eller Cypern/Fig Tree Bay?