• Nenne2

Förrätt för barn?

Vi ska på nyårsfest imorgon och jag ska stå för förrätten. Till oss vuxna har jag redan klart vad jag ska göra. Men det är barn med och jag tror inte dem kanske gillar det jag tänkt för oss vuxna. Har ni några tips på vad man kan göra för förrätt som kanske funkar för barn?

• Svar på tråden Förrätt för barn?
  • Skarpa

Om det inte är dina barn så är mitt tips att kolla med föräldrarna om det kanske är sådant som barnen äter ändå, och om det inte är det kan nog föräldrarna berätta vad deras barn brukar tycka om och vad de brukar rata. Vissa barn äter gärna annorlunda, festliga saker som man inte tror att barn annars gillar, och andra barn ratar sådant som mågna barn vanligtvis tycker om

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • u77

Jag skulle göra små snittar av olika slag.

Tex
    En liten brödbit med lite smör och en ihoprullad ostskiva eller ostkub  + en grön olivoch en tandpetare igenom.

En med bröd och en köttbulle

Krustader med chili cream fraiche och en kräftstjärt från burk .

Parmaskinkaknyten med fhiladelfiaost och melon inuti.  

Crosstini med pesto

Förslagen kan göras många Solig 

• Lumo

Precis vad jag pxå tänkte, snittar. Eller så gör du grönsaksstavar och smördegsstavar/oststavar med dipp. Då får de lite pyssel samtidigt.

• Anton Ring

Varför ska barn hela tiden få annan mat för :/

• Newsflash

Kolla med föräldrarna. Jag HATADE att bli serverad trist "barnmat" när de vuxna fick något smarrigt. 
    Tanken är god, men det är lite oartigt.

Hur gamla är barnen? Lite skillnad om de är 2 eller 14... 

• Thursday

Om du inte säkert vet just de här barnens matvanor så tycker jag att de ska serveras samma sak som alla andra. Det bästa förslaget är att prata med föräldrarna.

I reject your reality and substitute my own.
  • Bling1975

Jag hade också problem med det för förrätten jag ville göra innehåller mycket chili och rå fisk vilket jag tror kan vara lite mycket för de 4 barn i åldern 4-7 som ska vara med. Jag gör därför en duo med både cevichen och en kräfttoast. Kräftröran är mild i smaken men om de ändå inte gillar kan de peta av den och få en ostskiva på brödet istället. De barn som vill får givetvis båda rätterna på tallriken precis som vi vuxna.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Förrätt för barn?