• frukarlssonn

Roliga ord som era barn säger?

Ja, det är ju sp roligt när barn börjar prata. Min dotter är 2.5 år och har vart lite sen med talet men nu börjat prata massor. Men det blir ju så roliga ord ibland, t.ex så älskar hon pippi och där heter ju hästen Lilla Gubben. Men min dotter kan inte säga gubbe, utan det blir bööge, vilket resulterar i att det låter som hon säger Lilla Bögen Sen säger hon Puppiluckan istället för Prussiluskan

Vad säger era barn?

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Svar på tråden Roliga ord som era barn säger?
  • mamalikola

min dotter sa ösglögon istället för glasögon och kutterbylla istället för kullerbytta

• frukarlssonn
    mamalikola skrev 2011-12-30 17:18:05 följande:
    min dotter sa ösglögon istället för glasögon och kutterbylla istället för kullerbytta
    HIhi va gulligt
  • Lena

Inte ett felaktigt ord men en sockerbagare har fått ny text: ...är du snäller så kan du få men är du snygger så får du gå...

• frukarlssonn
    Lena skrev 2011-12-30 17:20:46 följande:
    Inte ett felaktigt ord men en sockerbagare har fått ny text: ...är du snäller så kan du få men är du snygger så får du gå...
    hahaha
  • Maajsi

Oj, haha! Har en massa ..
    Min dotter säger mins istället för min/mitt.
    Istället för dagis så säger hon gadis.
    Istället för garderob så säger hon barrerob.
    Ibland när hon verkligen försöker låta hövlig och supergullig så kan hon säga "mamma, snälla får jag bada? en liten liten stund." Och just "liten liten stund" säger hon ofta.
    Sen måste man kanske nämna alla seriösa miner hon får. Hon ser alltid så allvarlig ut och så kan gapa riktigt stort när hon ställer en fråga. Ungefär som när man tappar hakan.

• Malin Elovsson

När min dotter var ca 2 så sa hon Tuttamat till tomat och pattaly till paraply <3 :D

• Malin Elovsson

Och ögonglas till glasögon , anga till ägg

• såärdet

inget ord precis men min yngste son heter Elliot och när han var sådär 3-5 år gammal och lekte för sig själv, kanske byggde lego eller nåt och "pratlekte" så där som många barn gör, så kallade han sig själv "Elliotten", dvs i bestämd form tex "nu ska Ellioten bygga" eller så. Han gjorde så endast när han lekte själv, som om han hade ett alter ego just då. Det tyckte vi var himla festligt :)

• Skabetti

Sonen, 3år säger tomtekalas ist för julafton. Och kapet ist för paket

Svar på tråden Roliga ord som era barn säger?