• moncen80

mår illa och fryser

hej hopp e det någon mer som mår illa och fryser,e gravid i vecka 10 (9+4).  tips hur ni får det att funka med illa måendet  och äter ni något spec.  GOTT NYTT ÅR

• Svar på tråden mår illa och fryser
  • Isabelles mamma01

Hej.

Jag har mått illa och har frusit från första stund sen jag blev gravid! Är nu i vecka 11 med andra barnet. Illamåendet stog jag inte ut med så jag gick till läk och fick Lergigan comp utskrivet och mår mycket bättre av dessa, hade dessa tabletter vid min första grav.

Går typ med yllesockor hela dagarna...men att frysa känns ok men inte att gå och må dåligt.
    Apeliner tycker jag hjälpte lite mot illamåendet....

Gott  nytt år!

• Izzibizzi

Jag fryser också hela tiden. Gjorde det under förra graviditeten också. Har hittar en fodrad lång kofta som jag bor i.
    Illamåendet går att hantera med sea-armband. Är glad att det räcker för jag gillar inte att stoppa i mig medicin.

• kica

Hej! Går in i v.37 och jag fryser fortfarande!  Självklart kan det ge motsatsen också ibland....   fel att säga att det är "skönt" att frysa  men jag vet ju vad det beror på! Frös mycket mer i början, då kunde jag ligga och skaka under täcket när man la sig på kvällen, (typ frossa) , under min första grav. släppte det efter ett tag, så försök bara stå ut! (tror det släppte i v.16-18 nångång, va runt UL iallafall)   Denna gången har jag inte frossa men tycker det är kallt och "blir knottrig " jämnt. 

Illamåendet kan jag inte ge så mycket tips om, den första grav. mådde jag inte illa, denna mår jag illa för allt! Ibland hjälper det att trycka in ett kex i munnen....  så mår du väldigt illa när du ska stiga upp så ha ngr kex i närheten.

• mom2be

Mår också illa och fryser, Äter postafen mot illamåendet och det funkar riktigt bra. Innan jag började med tabletterna kunde jag ligga och kräkas i flera dagar i rad utan att få i mig något.... inte kul! Har provat sea-band med det funkar inte för mig tyvärr.

• marla333

visste inte att man kan frysa av att man är gravid! men jag fryser hela tiden. har alltid varma kläder och dricker te eller annat varm. men ibland kan jag skaka för jag fryser så mkt! mest på natten som nån annan skrev. massa filtar och tjock pyjamas... tycker det är jobbigt att gå runt och frysa hela tiden, känns som jag spänner mig. men vad kan man göra? jag försöker ta varma bad, men har inte tid att ligga i badet hur länge som helst... 
    nån som har andra tips? bävar för skidresan till fjällen om några veckor... brr....

mot illamoendet dricker jag pepsi och äter vindruvor. det lindrar för mig. är de okej att äta åksjuke tabletter?  är lite nojig över att äta tabletter när jag är gravid. nån gång ibland är ju okej, men vill inte göra det hela tiden...

• Izzibizzi

Mitt illamående gick över för tre dagar sen!! Yippie! Är nu i v14 och fryser inte riktigt lika mycket. Så det känns ju riktigt bra. Dock så blir den där förbannade foglossningen bara värre så bu ligger jag mest nedbäddad i sängen.

• rebekalukas
    marla333 skrev 2012-01-10 10:07:23 följande:
    visste inte att man kan frysa av att man är gravid! men jag fryser hela tiden. har alltid varma kläder och dricker te eller annat varm. men ibland kan jag skaka för jag fryser så mkt! mest på natten som nån annan skrev. massa filtar och tjock pyjamas... tycker det är jobbigt att gå runt och frysa hela tiden, känns som jag spänner mig. men vad kan man göra? jag försöker ta varma bad, men har inte tid att ligga i badet hur länge som helst... 
    nån som har andra tips? bävar för skidresan till fjällen om några veckor... brr....

mot illamoendet dricker jag pepsi och äter vindruvor. det lindrar för mig. är de okej att äta åksjuke tabletter?  är lite nojig över att äta tabletter när jag är gravid. nån gång ibland är ju okej, men vill inte göra det hela tiden...
    jag åt åksjuetabletter ( postafen) min första graviditet. det hjälpe avsevärt.
    funderar på att börja med dem i denna graviditet också, men jag ska försöka stå ut lite till först.
Svar på tråden mår illa och fryser