• Suck och suck

Vilken trasa är bäst?

Har alltid i många år köpt typ som allrengöringsduken. Och tyckt att de var bäst. Mina föräldrar har alltid haft de där illaluktande grå trasorna. OÄK! Kräks (fast det kanske var för att de inte tvättade dem? De kanske är bra? Eller?)
    Nu har de där allrengöringsdukarna fått sämre sugförmåga. Köper dem helst ändå.
    Köpte en såndär microfiberduk. OÄK, vad äcklig den blev, snabbt.
    Ska kolla på nätet efter lite bättre såna där allrengöringsdukar. Det finns tror jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-30 20:56
    Här har vi en länk till alla trasor (nästan) www.mathem.se/varor/diskduk/wettexduk-classic-4-pack-vileda

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken trasa är bäst?
  • Suck och suck

Uj, länkarna fungerade inte så bra visst! Ni får skriva in och söka.

• Mela78

Använder olika trasor till olika saker. Wettex i köket, gamla lakan till fönster, microfiber till dammtorkning och badrum.

• Suck och suck

Tänk jag hatar Wettexdukar. Tycker inte de suger  alls.

• Suck och suck
    Mela78 skrev 2011-12-30 20:45:41 följande:
    Använder olika trasor till olika saker. Wettex i köket, gamla lakan till fönster, microfiber till dammtorkning och badrum.
    Microfiber ska nog endast användas till dammtorkning ja. Jag använder också lakan till fönsterputsning.
  • MajaVira

Jag vet inte om de är bäst, men jag har alltid kört med Wettex både för städning och i köket.

• IsDimma

Vi har wettextrasor. Jag slänger dom i tvättmaskiner så fort jag kommer åt (funkar bara om han inte ser det för det är inte uppskattat )

• Lufsan
    Mela78 skrev 2011-12-30 20:45:41 följande:
    Samma som mig! =)

Blöter aldrig min microfiber trasa, som Ts skrev så blir den superäcklig.
    Men använder helst inte trasa alls i köket, såg något program om hur mycket bakterier det finns i trasan, plus tror jag att det var. Super äckligt. 
    Så när det gäller diskbänken så tar jag diskborsten och diskmedel och diskar den, sen riktar jag om kranen och sköljer diskbänken. På spisen använder jag också diskborsten och sen torkar jag med trasa.

En dag i sänder.
  • CinnamonGirl

Jag använder alltid Wettextrasa till kök och diverse bord. Mikrodukar använder jag alltid till toaletter och dammtorkning, de är perfekta till teven och stereon (bara man ser till att de är våta/fuktiga annars kan elektroniken gå sönder). På senare tid har jag börjat använda gamla lakan till fönsterputsningen - blir  jättefint och luddfritt!

Wettextrasorna tvättar jag en gång i veckan, och en mikroduk tvättar jag efter varje toalettrengöring. Skulle inte falla mig in att använda den flera gånger med tanke på baciller.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Lisastina

Vill nog slå ett slag för de gammaldags trasorna, de där grå, de är väl stickade egentligen. Tack vare att de är lite grövre än tex wettex är de bra på ställen där det lätt blir både dammigt och fläckigt. Tex på kökets golvlister som både samlar damm och får matfläckar. Med en grövre trasa måste man inte gnugga så förbenat! En Wettex förvandlar det på listerna till flottiga grå dammkorvar som ligger kvar...

Vill dock inte ha en sådan som diskbänkstrasa eller till köksbord osv  eftersom den i stort sett aldrig torkar och det är ju i det blöta som bacillerna frodas. Plus att de matrester som fastnar i en sådan trasa går in i stickningen och är svåra att skölja ur, den måste  tvättas i tvättmaskin.   

• CinnamonGirl
    Lisastina skrev 2012-01-01 21:46:27 följande:
    Vill nog slå ett slag för de gammaldags trasorna, de där grå, de är väl stickade egentligen. Tack vare att de är lite grövre än tex wettex är de bra på ställen där det lätt blir både dammigt och fläckigt. Tex på kökets golvlister som både samlar damm och får matfläckar. Med en grövre trasa måste man inte gnugga så förbenat! En Wettex förvandlar det på listerna till flottiga grå dammkorvar som ligger kvar...

Vill dock inte ha en sådan som diskbänkstrasa eller till köksbord osv  eftersom den i stort sett aldrig torkar och det är ju i det blöta som bacillerna frodas. Plus att de matrester som fastnar i en sådan trasa går in i stickningen och är svåra att skölja ur, den måste  tvättas i tvättmaskin.   

Just på de ställen där det är dammigt och fläckigt är mikrotrasor outstanding! Och de är ju lika tjocka som gammelvärldens trasor.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Suck och suck

Usch Wettex leder (i omröstningen). Hatar den!

Svar på tråden Vilken trasa är bäst?