Luktar bensin
När det kommer in bensin lukt i bilen när man kör, måste man byta bränslefilter då eller vad kan det va?
Tacksam för svar..
När det kommer in bensin lukt i bilen när man kör, måste man byta bränslefilter då eller vad kan det va?
Tacksam för svar..
puff puff puff
Ingen sim kan bilar? Trodde det fanns bilmekaniker sim hade fl! Tydligen inte!
Nja skulle väl tippa på en läcka någonstans, luktar det väldigt mycket inne i cupen?
Gå runt bilen när den är igång och kolla om det droppar på marken eller om det luktar extra mycke någonstans.
Ring en verkstad och fråga. Tror knappast det är bränslefiltret som behöver bytas av den anledningen.
Droppar gör det inte, har kollat. Luktar när jag har bilen i tomgångskörning. För det mesta iaf. Ska ringa verkstaden och fråga.
När det var så för mig så hade jag hål i tanken.....
Och då kunde jag heller inte se något droppande...
Men det kam bero på en rad olika anledningar
Mullan: ja det finns ju så mycket alternativ. Blir mörkrädd när bilen ska krångla. Åkte med den ide och då kom det inte in nån lukt.
Bara att hålla tummarna för att det inte är något dyrt. Ja man blir det när dom krånglar för man vet aldrig vad slutsumman blir... :/
Nej det vet man inte. Va samma sak i somras, motorlampan tändes i bilen och det va inte oljan eller nånting. Ringde och då va det nått som jag inte kommer ihåg namnet på, och det gick på 2000 tror jag det va. Vad har du för bil? Har en Saab 9-5 combi 2.0t. Röd.