• Alvi

    När en förälder alltid är upptagen med dator/mobil, hur känner barn då? Söker texter om detta.

    Jag blir tokig på min man som ALDRIG kan släppa sin iPhone...! När jag frågar (typ vid frukostbordet, när barnen sitter och äter, när vi tittar på film med barnen, när han sitter och leker med sonen) så är det aldrig något viktigt han gör, utan bara spel eller "kolla läget"....

    Jag är lika beroende jag, dock inte av spel, utan FB och FL, måste bara "kolla läget".... Men jag är stenhård att  mina barn INTE ska se mig titta på en telefon när jag är med dem, utan DE ska få min uppmärksamhet. HUR ska jag få min man att förstå att barn behöver känna att de blir sedda!?


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden När en förälder alltid är upptagen med dator/mobil, hur känner barn då? Söker texter om detta.
  • Snöflinga

    Vet ingen bra text, men tycker att du har helt rätt. Känns som sunt förnuft att ge barnen uppmärksamhet när man är med dem. Det låter som att man är beroende mer eller mindre.
    Kanske kan BVC hjälp dig att hitta bra artiklar om detta?

  • Alvi
    Snöflinga skrev 2012-01-01 20:53:19 följande:
    Vet ingen bra text, men tycker att du har helt rätt. Känns som sunt förnuft att ge barnen uppmärksamhet när man är med dem. Det låter som att man är beroende mer eller mindre.
    Kanske kan BVC hjälp dig att hitta bra artiklar om detta?
    Jag läste en bra krönika om detta i Aftonbladet eller Expressen... har inte googlat MASSOR, men lite, och inte lyckats... får försöka igen...
    Once you try menskopp you´ll never go back!
Svar på tråden När en förälder alltid är upptagen med dator/mobil, hur känner barn då? Söker texter om detta.