Har fan inget liv.
Har ett bra jobb, bra ekonomi och ser bra ut, hjärtat på rätt ställe o.s.v. Men jag har fan inget liv. Dagar då jag inte jobbar, tränar eller handlar mat, så gör jag fan ingenting, stirrar in i datorskärmen på samma hemsidor som inte ger mig ett skit. Runkar, ibland surfar jag även på samma porrsidor, fast inte med syftet att dra en till runk, utan av intressets skull. Typ vad heter den där skådisen, vad gör hon för filmer, vad är hennes riktiga namn o.s.v. Helt hjärndött.
Har även svårt att istället finna motivation till att göra nyttiga saker. Man skulle kunna säga att jag har gott om tid för att läsa böcker, exempelvis. Men detta, eller liknande, löser inte problemet.
Aldrig haft ett seriöst förhållande.
Aldrig haft någon större umgängeskrets (idag har jag praktiskt taget INGEN).
Aldrig haft den "där" familjen.
Jag är 27år...
Blev nyligen dumpad av en tjej jag trodde skulle vara "den", så nu är jag också ensam igen. Saken är den att jag börja misstänka att jag är asocial, manodepressiv och kroniskt depressiv, eller åtminstone att allt ovanför har lett mig till att bli det.
Saknar även vardagliga referenser. D.v.s. i sociala sammanhang, så är jag sällan uppdaterad om saker som gemene man (tydligen) har gemensamt. Sitter där över fikabordet som ett frågetecken, flackar eller blir stirrig med blicken.
Gah. Har ni sett filmen The Reader? Som huvudkaraktären där börjar jag känna igen mig som, en olycklig ensamstående man som har ett halvt framgångsrikt liv som inväntar på döden och lever på klyschan att hoppet dör sist (kanske känns allt bra en vacker dag?).
På utsidan, om man bara passerar mig på stan, så ser jag troligtvis ut som en hyvens kille med inga problem, vilket jag samtidigt håller med om. Andra har ju värre problem? Motsätt allt det jag nämnde att jag har: inget jobb, dålig ekonomi och ful, addera dessa egenskaper med mina nuvarande problem och jag skulle nog faktiskt våga ta det där klivet över brokanten som idag bara är en önskvärd tanke jag saknar mod för att göra.
Alltså jag mår så dåligt. Och en del av mig säger att jag inte borde ha skrivit detta då det på något vis bekräftar och realiserar allt detta som jag annars bara hade kunnat vifta bort som "äh, tänk inte på det där, blir bättre väder imorgon". Vet inte varför jag delar med detta med er.
Kanske har ni något tips?
Egna erfarenheter?