• Anonym (blää!)

Återkommande springmask, Vad ska man göra??

Jag har problem med springmask som aldrig verkar vilja försvinna ritigt! Rynkar på näsan Har nog ätit en 5 kurer med vanquin det senaste året ( 5 dubbla alltså, som man ska med 2 veckor imellan) men det återkommer efter 1-2 månader igen! Vad fasen ska man göra? har ju svårt att tro att jag skulle bli smittad på nytt hela tiden? Byter lakan iaf en gång i veckan och underkläder 2 gånger om dagen. Tvättar mig ofta och har det inte särskilt smutsigt hemma! Det försvinner ju när jag ätit min kur å då märker jag inte av det på iaf minst en månad. Men sen dyker det upp igen!
    Ska man behöva gå på underhållsdos livet ut för å slippa? Rynkar på näsan kan tillägga att jag har IBS, Trivs dom särskilt bra hos mig kanske med irriterade tarmar och tokmage i största allmänhet?
    Trött Trött Trött på detta nu!!   

• Svar på tråden Återkommande springmask, Vad ska man göra??
  • Isnogood

Ät mycket rödbetor...samma verkningssamma ämne som i tabletterna.

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym (blää!)
    Isnogood skrev 2011-12-30 23:07:42 följande:
    Ät mycket rödbetor...samma verkningssamma ämne som i tabletterna.

På riktigt? Aldrig hört Glad Går det bra med inlagda eller ska det vara färska?
  • Isnogood
    Anonym (blää!) skrev 2011-12-30 23:09:25 följande:

På riktigt? Aldrig hört Glad Går det bra med inlagda eller ska det vara färska?

Inlagda går jättebra, jo, det är den röda färgen som är det verksamma ämnet.
  • Anonym (blää!)
    Isnogood skrev 2011-12-30 23:17:47 följande:

Inlagda går jättebra, jo, det är den röda färgen som är det verksamma ämnet.

Men hur mycket ska man äta då? En burk om dagen? Flört
  • Isnogood
    Anonym (blää!) skrev 2011-12-30 23:41:51 följande:

Men hur mycket ska man äta då? En burk om dagen? Flört
    Ha ha, njae, kanske överdrivet mycket.. Kan tyvär inte säga hur mycket, men samtidigt, man kan inte äta det FÖR ofta...

Vet flera som serverar det till sina barn med jämna mellanrum (1 gång / v t.ex.) för att hålla masken borta. 
  • Guldklimpar2

Ring din vc och berätta och få riktig medicin som dödar maskarna o äggen! Vormax tror jag dom heter :) ser du maskar eller kliar det bara?

• Anonym (blää!)
    Guldklimpar2 skrev 2011-12-30 23:57:14 följande:
    Ring din vc och berätta och få riktig medicin som dödar maskarna o äggen! Vormax tror jag dom heter :) ser du maskar eller kliar det bara?

Ser dom också, några stycken varje kväll som kryper ut :(
  • Anonym (blää!)

Någon mer med tips?

• Anonym (L)

USCH OCH FYYYYYY

Har också haft springmask några gånger

Ring VC och få starkare medel
    Håll alla familjemedlemmars naglar kortklippta
    Tvätta händerna ASAP när ni kommer in efter att ha varit ute
    Käka rödbetor
    Håll ganska rent hemma

Typ så. Nu har vi inte haft mask på nästan ett år men jag är jättenoga med handtvättning och naglar.

• Anonym

Ring vc och be att få vermox istället.

Kan det vara någon annan som återsmittar dig? man eller barn? De behöver inte själva ha besvär, vissa påverkas mer än andra. Har du husdjur? Äggen kan överleva i pälsen. Hur är det med rengöring, rengör du allt, även dörrhandag, tangentbord på datorn etc?

Svar på tråden Återkommande springmask, Vad ska man göra??