Munsår, vilka salvor är ok?
Är i vecka 8 och har nu fått munsår, brukar använda anti eller vectavir är dessa ok att använda nu också eller vilka ska man ha?
Är i vecka 8 och har nu fått munsår, brukar använda anti eller vectavir är dessa ok att använda nu också eller vilka ska man ha?
se till att använda feta krämer. de funkar finfint!
inge alls tyvärr inte ens för afteblåsor *aj aj aj*
kan man inte använda salvor för musår när man e gravid? :O
Kolla på fass.se
Musår. (låter som mushår om man säger det snabbt) haha, menade såklart munsår *s*
vanliga salvor, typ cerat å grejjer, idomin, lypsyl å sånt kan man använda
men vectavir har jag för mig att man ska hålla sig ifrån, kolla på fass!
jag anv tandkräm, jag tycker det funkar på mina munasår. nattetis alltså, så slipper man ha det bland folk..
min munsår kommer aldrig att försvinna om jag inte får behandla den, brukar äta
t. valtrex mot det i vanliga fall och det får man inte ta som gravid
var inne på fass healip från aco verkar vara ok så nu är mannen iväg och fixar detta
Begränsad användnig av Vectavir och Anti under graviditet enligt FASS.
Ring och hör med sjukvårdsupplysningen om det går. Kan vara en dosfråga också dvs om dosen är låg kan det fungera eller att det finns andra preparat som man kan använda som gravid.
Annars är det någon vanlig riktigt fet kräm som skulle kunna fungera. Idomin eller likande.
var bra att jag läste detta, har munherpes och brukar använda zovriax som inte är så bra verkar det som. Måste kolla med BM nu ju Tack så mycket
Healip är helt okej, det finns på Apoteket
Beror ju på vad det är för munsår . . .
Själv blir jag torr och fnasig av citrusfrukter, vilket till slut genererar sår innan det läker. Det som hjälper då är ansiktskräm eller aloe vera (direkt från plantan) för att hålla mjukt eftersom jag inte "tål" lypsyl.
Har Du munsår p.g.a. en sjukdom så gäller det ju att hitta något som motverkar bakterierna/viruset.
En gång hade jag munsår pga b-vitaminbrist, det var som en spricka i mungipan och jag kunde knappt öppna munnen pga. att det gjorde så ont.
Jag fick använda Anti. Jag frågade både läkare och BM och eftersom man använder så pyttelite så är det helt ok.