• MariaKex

Eftervärkar....hur länge???

Hej hej alla rara mammor....

jag har ett värkande problem och undrar om någon annan har detsamma.....

mina eftervärkar?? har ännu inte försvunnit .. är det inte eftervärkar så känns det precis som dem gjorde! Saken är den att jag endast får värken på nätterna och den kan hålla i sig till tidig förmiddag... fast det är mer en konstant nypande, stickande värk utbredd från ljumske till ljumske...samt i korsryggen. Eftersom värken inte är konsekvent i samband med ammningen så vet jag inte vad det kan vara....när det värker så ömmar det även vid beröring och tryck men när det är borta så känns inte heller beröringen ömmande- är då precis som vanligt.

Min lilla tjej kom för snart 13v sedan och jag tycker att det är lite väl sent för eftervärkarna att hänga kvar....

vad tror ni?? känner någon igen sig??

..........kramar*

• Svar på tråden Eftervärkar....hur länge???
  • JagoTösen

Jag känner ungefär samma. Det är inte så ofta men nån gång i veckan kanske. Vill oxå gärna ha svar......

• MariaKex

ja,.... ett svar vore väl skönt...... det inträffar väl i genomsnitt 3-4 ggr i veckan men senaste veckorna har det varit nästan varenda natt..... förlossningen är ju liksom över och därmed den värk som kommer med den.... men vill ju inte hålla på så här i evigheter...

• h04

Jag kan fortfarande få eftervärkar i nedre ryggen (9 månader efter förlossningen)

• JagoTösen

Kanske ska tilägga att Loke är 5 mån.

• kissemjao

Det där låter ju snarare som om det är nåt med fog-problem. Bäcken, rygg och höfter ska ju återjusteras efter graviditetens och förlossningens påfrestningar. Det kan ju ge upphov till de smärtor som du beskriver.
    Eftervärkarna har du ju bara så länge som livmodern jobbar med att dra ihop sig efter förlossningen och har du fått OK från din barnmorska på efterkontrollen så är sannolikheten ganska liten att det är eftervärkar du upplever (det borde ju rimligtvis din bm kännt på din efterkontroll... om livmodern inte dragit ihop sig eller om du hade rester av avslag eller moderkaka kvar därinne).

Själv har jag efter båda mina förlossningar haft höft och ryggbesvär. Med dottern så varade smärtan och obalansen i uppåt ett halvt år, men med sonen så blev det lättare efter redan två månader.
    Jag tycker du ska ringa din barnmorska och be henne om råd i om du ska söka upp läkare för att fastställa varför du har ont...

• Nalle Puh25

Jag hade eftervärkar efter jag fött min son. fast alla sa till mig innan, att det kommer du att slippa för det får bara andragångsföderskor...tack för den! Det gjorde ont bara i magen som att det drog ihopa sig där inne. Det är ju livmodern som drar ihop sig också ju så det låter skumt med ljumskar och korsrygg! Jag fick det mest när jag ammade och det började efter nån vecka och höll på kanske ett par veckor, sen inget mer!

• Madden

Hade bara eftervärkar under tiden på BB.. Så ja har ingen erfarenhet av just det ni har.. Trodde bara man kunde ha eftervärkar några dagar efter Förlossningen..

• yaaniz

får oxå eftervärkar till och från..jag ammar inte har inte gjort på typ 5v..
    det var 9v sen förlossningen...jag tror allvarligt talat att det e nått fel på min livmorder..magen vägrar dra sej tillbaka..den e helt knas..

• MariaKex

tack för era svar... jag får helt enkelt ta och prata med MVC och se om de iallafall kan titta på saken... det är ju livmodern som ömmar mest... tror som du yaaniz, något kanske är fel...

vi får se, får jag en undersökning så återkommer jag...... ha en god söndag allihop!

Svar på tråden Eftervärkar....hur länge???