• HäckHäxan

    Tjock och lycklig?

    Är det verkligen så svårt att hajja att vi faktiskt finns? Det är som om alla tror att de är lika omöjligt som den glada horan. Men det finns glada horor och det finns tjocka personer som faktiskt mår bra och är glada och inte alls ser sig själva som någon jävla avart med mindre existensrätt än alla andra, som inte alls anser att de är mindre värda eller sämre människor.

    Jag är så jävla trött på det här. Jag kan väl ändå inte vara ensam om att störa mig lite på detta eller? Ja kanske är det så.

    Jag är tjock och jag är helt jävla okej ändå. Även om det finns personer som har svårt att fatta det, att ta in det. Jag bryr mig helt enkelt inte tillräckligt mkt om vad andra anser om mitt utseende. För mig är det så otroligt mycket viktigare att jag är nöjd med mig själv och mindre viktigt om min bak är bredare än majoritetens. Kärnan av mig, min person har inget med mitt fläsk att göra. Jag värderar mig inte så, jag kan inte, för utseende är i det stora hela oviktigt för mig.

    Jag är som jag är, ibland fullständigt omodernt klädd, för jag trivs i plaggen, mode, jag är imponerad av att andra orkar hålla reda på det, orkar springa till frissan, köpa akrylnaglar, måla dom, se snygga ut varje dag. Men det är inte min grej. Varför kan inte jag bara få utrymme nog att faktiskt få vara som jag är, varför är det mindre okej att jag inte bryr mig om allt detta, men jag skall acceptera att andra gör det? Jag accepterar det gärna och jag har inget emot det alls, jag njuter av att se alla vackra människor. Jag vill bara inte ingå i den kategorin, jag vill inte bli beskådad eller dömd och godkänd enbart baserat på att någon tycker att jag är snygg och jag är dessutom trött på normen att smal är vacker och tjock är ful. Hur blev det så? Jag ser människor i alla former dagligen som är fina, som har något extra, vackra leenden, lysande ögon, vackra ben, fina bröst, breda läclra axlar, de flesta ser har något, något unikt, tjock som smal.

    Är det bara jag som ser världen med konstiga ögon? Är jag verkligen så förbaskat ovanlig, ibland känns det så.

    Jag la denna tråd i sandlådan från start för den kommer säkert balla ur och hamna där ändå, sen ville jag inte ge folk möjligheten att vara anonyma när de skall kasta skit på andra och kritisera deras sätt och val att leva sina liv, för mig är det ren jävla feghet och det har jag också svårt att acceptera. Men min tanke, min TS, mina tankar är seriöst menade.

    Så kom igen såga mig, hacka mig. Får se hur länge det varar Just bring it on! SkålHjärta Jag älskar mig som jag är Hjärta Inte på långa vägar perfekt, men högst mänsklig och definitiv original.


    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • Svar på tråden Tjock och lycklig?
  • HäckHäxan

    Stavfelen får ni helt gratis


    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • carita02

    Love you,du är helt underbar,kul att inte alla är så fixerade vid vikt.

  • HäckHäxan
    carita02 skrev 2011-12-31 03:44:14 följande:
    Love you,du är helt underbar,kul att inte alla är så fixerade vid vikt.
    Tack. {#emotions_dlg.flower}Solig

    Jag vet inte om min åsikt beror på att jag varit både smal och mkt tjockare och mitt i mellan. Men för mig har det aldrig varit så jädrans viktigt. Min garderob består av tre garderober, för jag går alltid upp och ner utan att det liksom är något jag jobbar för, tycker mig leva ungefär lika ohälsosamt / hälsosamt året runt och ändå är det så jag fungerar.
    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • carita02

    Samma här,köper fortfarande för små kläder du vet "kanske endag" men nu skiter jag i det har ju föttt 5 barn.Men du får ju alla att må bra med din inställning, gör nåt av det.

  • HäckHäxan
    carita02 skrev 2011-12-31 03:56:51 följande:
    Samma här,köper fortfarande för små kläder du vet "kanske endag" men nu skiter jag i det har ju föttt 5 barn.Men du får ju alla att må bra med din inställning, gör nåt av det.
    Jag är ett sånt där fån som måste ha kläder som känns bekväma och praktiska, de skall hålla till att leka med dottern, cykla med hunden, vara i skogen och ja vart som helst. Jag köpte ett par jeans när jag var gravid och de kan jag bara inte ha nu, de är som att höfterna blivit bredare, är det ens möjligt? Obestämd Iaf när jag testade dom så vägde jag mindre än jag gjorde när jag var gravid och ändå passade dom inte. Gav bort dom till en vän med smalare höfter, nya helt oanvända. Men de gör ju mer nytta där än i min proppfulla garderob iaf

    Frågan är väl hur man gör, för att sprida den i min ögon sunda inställning då
    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • HäckHäxan

    Jag får tacka för i natt, måste kasta in handduken, ögonen går i kors och huvudet har förlorat skaftet. På återseende.

    Får bli att logga in med morgonkaffet imorgon och beskåda den eventuella slakten. Sov gott sen carita02


    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • carita02

    TACK, ska sova gott,tänkte bara att du kan bli ett bra stöd för alla som kämpar. Gott nytt år

  • Bye baby Bunting

    Det kallas "trivselkilo" my dear


    011000100110111101101111011100000110001001101111011011110111000001100001011001000110111101101111011100000000110100001010
  • La Lola

    Bra skrivet!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Tjock och lycklig?