• victory tilly

Någon som byggt ett A-hus, gärna Svanvik?

Vi står inför att sälja vår villa och ge oss in i husbyggarjungeln. Har tittat runt en hel del och just nu ligger Svanvik i topp på favoritlistan. Finns det någon som byggt med A-hus som vill dela med sig av erfarenheter, både under byggtid och hur huset blev som färdigt. Är du nöjd med dina val, vad kunde du gjort annorlunda?
    Är även nyfiken på deras val av vitvaror och tapeter. Är det ok standard, eller måste man välja till bättre kvalitet? Ja, det finns ju tusen frågor, men jag börjar här och ser om det finns någon intresserad.

Min underbara trio Elin 040406 Alva 070302 & ängeln Stella 070302
  • Svar på tråden Någon som byggt ett A-hus, gärna Svanvik?
  • AndersLindskog

Hej!

Vi har valt att bygga vårt nya hus med A-hus. Vi fastnade för en ny husmodell som de håller på att ta fram som heter villa Anneberg som vi utgått från och gjort en del egna ändringar bl a justerat planlösningen på övervåningen och ändrat fönstersättningen så att den blev som vi ville ha den.

Vi har inte börjat bygga än men vi har varit och kikat på andra färdiga hus och de har sett väldigt bra ut. Vi har valt att bygga med helentreprenad och det känns tryggt att kunna få stöttning av en kunnig byggtekniker/byggledare under byggtiden. A-hus känns också som stabil leverantör i dessa oroliga tider vilket vi tyckte var väldigt skönt.

Deras standard känns absolut bra och vi kommer själva få själv välja t ex vilka vitvaror som vi vill ha i huset (de har några vi kan välja mellan där vi får använda oss av deras rabatt så vi får ett bättre pris men om vi vill välja andra vitvaror går det också bra) så det känns som att det finns stor möjlighet att själv sätta "nivån" i sitt hus både på utsidan och på insidan. Vi har precis gjort klart valen för utsidan av huset - jätteroligt

• victory tilly

Stort tack för ditt svar! Låter ju jättespännande Uppdatera gärna under resans gång.

Finns det fler  A-hus byggare därute?

Min underbara trio Elin 040406 Alva 070302 & ängeln Stella 070302
  • Madde 356

Hej! Ser att det var längesedan som ni skrev i denna tråden men måste chansa och se om jag kan få svar. Vi har funderingar på att bygga a-huset Anneberg men vi är lite missnöjda med ovanvåningen men vet inte hur vi ska fixa till det. Du AndersLindskog skrev att ni hade ändrat planlösningen, skulle vara väldigt intressant om du kunde beskriva vad ni ändrat! Stort tack i förväg!!!

Svar på tråden Någon som byggt ett A-hus, gärna Svanvik?