• ommseif

mollipect

Har fått denna medicin, Mollipect, till min son som är snart 2 år, mot hans hosta.
    Har ni gett denna medicin till era barn nån gång?
    och i så fall, hur har de reagerat?
    Biverkningar ?

Min man kände igen lukten att han fått den medicinen när han var liten och hans minns att den gjorde att hjärtat dunkade jättehårt och att han fick mardrömmar...

Har också märkt att min son blivit konstig ibland, skriker hysteriskt precis som om han blir jätterädd och vaknar och gråter otröstligt, halvsovande/halvvaken, mitt i natten...

Visserligen tycker jag väl att han verkar hosta mindre och inte lika länge (det "kommer upp liksom)
    men de här biverkningarna verkar ju inte speciellt trevliga

*hoppas han blir frisk snart *

• Svar på tråden mollipect
  • Gisse the one and only

Min son har fått Mollipect och får den just nu. Han mår bra, de drömmer även utan hostmedicin i den åldern. Man kan inte utgå från egna upplevelser, er son är en helt ny individ.

• ommseif

han brukar aldrig vara sån annars det var därför jag kopplade ihop det med medicinen, och det står ju också på bipacksedeln att den kan ge biverkningar så det är väl inte helt otroligt att han får biverkningar också...

• Gisse the one and only

Nej det är inte konstigt, men man får avväga vilket som är viktigast, att han får lindring och blir frisk eller att han drömmer.

• AannaH

Min son fick oxå den nu men jag har inte gett han den än för att jag ge han bricanyl..han skulle egentligen haft det men fanns inte på apoteket så då fick vi mollipect i stället o på biverkningar står det ju att man kan bli orolig av den så det är kanske den biverkningen din son fått..hoppas han bli bättre..

• Annione

Mollipect kan ge hjärtklappning. Jag tar Mollipect regelbundet och får alltid hjärtklappning. Syrrans lilla tjej får mollipect då och då och säger att det känns konstigt (pekar i hjärttrakten) vi tolkar det som hjärtklappning på hos henne oxå.

Svar på tråden mollipect