Törs man ta 1 st oxascand om man planerar att dricka ikväll?
Törs man ta 1 st oxascand om man planerar att dricka ikväll? Någon drink och kanske en öl....
Törs man ta 1 st oxascand om man planerar att dricka ikväll? Någon drink och kanske en öl....
Effekten sitter ju i drygt 4 timmar men frågan är hur lång tid innan det går ur kroppen. De kan ju förstärka varandra effekterna.
Ring sjukvårdsupplysningen och säg att du tagit innan och glömt det och druckit en öl nu.
Mår inte bra idag, men måste vara social och trevlig ikväll och vet inte om jag klarar det.... Och andra sidan vill jag ju inte spåra ut ikväll eller berätta för någon hur jag egentligen mår. Avskyr nyårsafton...
Du behöver inte vara orolig. Femma eller tia förresten?
5 mg
Och en i morse tidigt....
Tack. Då kanske jag överlever det här....
skulle hållit mig från alkoholen om jag var du,mitt ex drack alkohol efter han tagit samma medicin och han blev väldigt konstig...
Om du ändå ska dricka ikväll, kanske du kan ta en öl nu också, istället för pillret? Det är hälsosammare för kroppen än att kombinera.
Nu har jag tagit det... Innan jag läste de sista posterna... men tack ändå. Ska försöka att bara ta välkomstdrinken och 1-2 öl och dra ut på de hela kvällen. Samt fixa en stor lunch nu så jag har ordentligt med mat i magen, det borde väl hjälpa?
Varför måste du dricka alkohol då? Drick alkoholfritt?
För att jag vill låtsas att allt är som vanligt och att allt är bra....
Det är inte rätt tillfälle att visa hur jag egentligen mår och jag orkar inte med några frågor eller "tycka synd om mig"-blickar.... Det är ett litet sällskap så det går inte att inte synas....
Men naturligtvis så ska jag inte dricka mycket utan bara det som "krävs" dvs. välkomstdrinken och något till maten.
Så länge du inte dragit i dig 10 st så behöver du inte vara orolig.
Troligtvis händer det inget om du bara dricker en välkomstdrink och någon öl, men alla kan reagera olika.. börja med drinken och vänta sen, se efter hur du mår innan du tar en öl. Sen får du som du säger dra ut på det, drick långsamt osv. Det är klart man har rätt att köra alkoholfritt men tyvärr så lär ju folk undra just för att det är så "normalt" att man dricker på nyår, och jag förstår om du inte vill behöva förklara just idag. Men ta det lugnt, drick långsamt, ät under tiden och drick vatten samtidigt!
Det gick bra. Tog som sagt tablett ca 14:30, åt en tallrik pasta på eftermiddagen och drack sedan 3 drinkar under kvällen (mellan kl. 19-01) och jag kände varken av drinkarna eller tabletten.
Tack till er alla som gav mig råd!
Gott Nytt År!