• Kimona

Funkar verkligen varannan vatten?

Det misstänks att jag har magkatarr och jag ska därför inte dricka så mycket på nyår. Jag köpte en del men skall skrota cidern helt och spä ut min sourz med fruktsoda. Har alltid hört att varannan vatten ska vara jättebra, men funkar det verkligen?

Vill inte bli full, utan lite lätt berusad men slippa magproblemen. Vi kommer äta innan vi dricker såklart.

Andra tips mottages gärna :)

• Svar på tråden Funkar verkligen varannan vatten?
  • Ziindlaa

När jag är på krogen dricker jag varannan vatten för att inte må dåligt dagen efter och det funkar för mig, till saken hör att jag alltid slutar dricka vid 12. Är för de mesta lagomt berusad och mår bra dagen efter. Så för mig fungerar varannan vatten jätte bra.

• Kimona
    Ziindlaa skrev 2011-12-31 16:37:45 följande:
    När jag är på krogen dricker jag varannan vatten för att inte må dåligt dagen efter och det funkar för mig, till saken hör att jag alltid slutar dricka vid 12. Är för de mesta lagomt berusad och mår bra dagen efter. Så för mig fungerar varannan vatten jätte bra.
    va bra. Jag blir aldrig bakis utan mår illa väldigt fort (efter ett par timmar). Misstänker magsår så det går ut i blodet fortare eller nåt. Men ska testa varannan vatten
  • MeMayo

varannan vatten funkar.. men av nån anledning så glömmer jag bort det när jag börjat dricka :) men har du magsår kan det nog vara extra bra att spä ut alkoholen med varannan vatten...

• Kimona
    MeMayo skrev 2011-12-31 16:56:20 följande:
    varannan vatten funkar.. men av nån anledning så glömmer jag bort det när jag börjat dricka :) men har du magsår kan det nog vara extra bra att spä ut alkoholen med varannan vatten...
    ja jag tänkte att det var värt att testa om det funkar
  • Elinor 828

Varannan vatten funkar för mig med! Det gäller bara att hålla sig till det! ;)

• cloudberry79

Varannan vatten och sluta dricka vid midnatt så har du inte druckit så mycket och slipper baksmällan Och, ta ett rejält glas vatten mellan, då dricker man inte alkohol för att man är törstig, utan för att det känns festligt

If you love me - please don't feed me!
  • Kimona

Min mage ballade ur efter bara två vinglas med sourz/fruktsoda och ett glas vatten så det blev inget firande. Är hemma i mysbrallor med sambon istället

Svar på tråden Funkar verkligen varannan vatten?