• smulan76

Fänkål/anis/kummin-te mot kolik, någon som provat?!?!

Har köpt detta te på hälsokostaffären som jag ska dricka för att lindra Isacs kolikbesvär. Är det någon här som provat detta?!?!
    Hon i affären sa att man även kunde ge en tesked till barnet men att Isac kanske var lite för liten för det (han är 3 veckor)
    Är det någon som provat att ge bebisen detta?! Hur gammalt var barnet då?! Har det hjälpt?!?!

• Svar på tråden Fänkål/anis/kummin-te mot kolik, någon som provat?!?!
  • 1976

jag dricker 2 koppar om dagen,slutat med minifom,funkar bra för oss....

• Kattiz

Ja det funkade bättre än minifom på Julia. Vi gav henne fr 2-3veckors ålder 1-2tsk innan varje amning. Drick själv oxå så får du bättre resultat. Lämna bort allt som kan orsaka magknip i din kost. Som jag skrivit förr mjölk är en stor bov när det kommer till kolik. Lämnar du bort all mjölk ur din kost så kan du märka en förbättring på magen inom 1vecka..så jag hade prövat helt klart om det är väldigt besvärligt.

• smulan76

Kattiz!
    Var det någon som rekommenderade dig att ge Julia också eller testade du själv?! Hon i affären tyckte att Isac är för liten (3 veckor) men det var ju din Julia och det gick ju bra!
    Jag dricker det även själv 3 ggr om dagen. Har även helt komjölksproteinfri kost sedan i måndags. Återstår att se om det hjälper.
    Hoppas hoppas!!!!

• Kattiz

Här kommer en link som jag läste och gick efter..Nell vet vad hon pratar om ;)
    w1.855.telia.com/~u85547960/Nells_Healthroom_open/ortrecept.htm#Colik

Svar på tråden Fänkål/anis/kummin-te mot kolik, någon som provat?!?!