• Anonym

Tjejer: ni vill inte träffas utan behöver tid, sant eller falskt?

Om man gillar någon, så ska man ställa upp för denna oavsett när. Det ska finnas en starkare vilja att träffas än ovilja att träffas, hur pass dåligt tillfället är eller dåligt man mår. Sådan är jag. D.v.s. den jag gillar, kan ringa mig när som helst, under den jobbigaste tiden i mitt liv, när jag är som mest upptagen och förvänta sig ett svar och att jag ställer upp.

En tjej jag dock har träffat vill inte längre ses då hon behöver "tid". Hon "kanske" vill fortsätta träffas efter att hon har "rett ut" sina personliga problem som tar "tid".

Nu undrar jag bara tjejer, ligger det någon sanning i det här? Eller är det bara en billig ursäkt för er att slippa dåligt samvete för att ni har sårat någon? Är min förhoppning att tiden kommer leda till att vi ses igen fullkomligt hopplös?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-31 21:50
    EDIT: Alltså är det här ett annat sätt att säga "låt mig vara ifred"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-31 21:51
    EDIT: Alltså är det här ett annat sätt att säga "låt mig vara ifred"? Det kommer aldrig bli något mellan oss.

• Svar på tråden Tjejer: ni vill inte träffas utan behöver tid, sant eller falskt?
  • Anonym (tjej)

Det kan finnas en del sanning i såna uttalanden. Om jag mår dåligt och kämpar med saker i mitt privata liv så orkar jag inte engagera mig i andra så mycket. Så om det är en kille jag bara är halvintresserad av så kommer jag dra mig undan. Men om jag är kär i killen, och verkligen vill ha honom, då finns det inget som kan hålla mig från honom. Jag drar mig undan alla förutom den killen jag verkligen är kär i.

• Anonym

Det är lättare att säga så för henne istället för att riskera att såra dig.
    Hon vill helt enkelt låta det rinna ut i sanden och slippa stå upp och vara ärlig mot dig.

• Anonym

Är man riktigt kär vill man ses hela tiden. Är man bara halvintresserad vill man ses när inget annat kul finns att göra.

• Anonym (sara)
    Spelar det någon roll? Behöver man "tid" vill man ju inte träffas, punkt slut, oavsett orsaken. Det är möjligt att det faktiskt kan bli någonting när hon har rett ut sina personliga problem, men ingen idé att gå och hoppas att det ska ske någon gång snart. 

Acceptera läget och gå vidare, men stäng inte dörren för henne fullkomligt.  
  • Nyfiken gul

alla människor fungerar olika och har olika behov - bara för att DU klarar av att vara tillgänglig fast du kanske är i princip självmordsbenägen så betyder ju itne det att andra funkar på samma sätt.

och jag är nog mer en person som tar hänsyn, även om jag är förälskad/kär så vill jag verkligen inte börja ett förhållande med att lämpa över problem på en ny partner, hur seriöst det än må vara. Vissa saker måste man få ta i sin egen takt.

DÄREMOT tycker jag ju att man kan vara ärlig med sina avsikter. behöver jag space så säger jag det och jag förklarar också varfrö jag behöver tid och utrymme. Jag lämnar inget utrymme för missförstånd helt enkelt.

Sen är det upp till mottagaren att acceptera och respektera det.         

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Anna)

Jag är ABSOLUT en sådan som behöver jättemycket tid, för mig själv, för att tänka, jag vill inte att förhållanden ska gå för snabbt. Nästan viktigare att ta det lugnt om jag verkligen gillar killen, då står mycket på spel och jag vill inte rusa in i något för att sedan känna att jag "gjort våld på mig själv" genom att gå för fort fram. Jag vet att många killar tolkat mitt långsamma tempo som brist på intresse, så är inte fallet för mig, men alla människor funkar olika. Det är omöjligt att säga generellt, men för mig är det som sagt så att "mer tid" inte alls behöver betyda ointresse, utan snarare tvärtom.

• HäckHäxan

Svårt att veta.

När jag mår kasst så drar jag mig in mot mig själv, vill vara i fred och själv, hushålla med min energi och få den att räcka åt mina måsten, alltså min dotter, de djur jag har tagit ansvar för. Då säger jag nej till andra. Mina nära vänner och familj vet hur jag är.  Men visst älskar jag någon och den mig, så måste man ju kunna dela även de uslaste tider när någon mår dåligt också.

Men bor man inte ihop eller faktiskt är ihop, så känns det för mig som att den andra personen har någon form av krav på att man måste vara social, måste vara lite gullig, kramig, kåt eller vad som OCH de kraven kan jag inte ställa upp på när jag mår kasst. Bättre att säga nej det går inte idag eller nu osv, då slipper någon annan känna besvikelse för den förväntat sig något och jag slipper känna press på att jag måste vara trevlig eller social.

Om man bor ihop blir det annorlunda, den andra personen har ju lika stor rätt till hemmet, den känner en, vet hur man är och vet ju garanterat att ifred betyder att just få vara ifred när man har en usel dag. Den har egna saker att pyssla med, hobbies, sin dator, tv vad fan som helst, man måste inte roa personen eller ens vara särskilt närvarande.

Det är iaf så jag ser det.

Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • Kikkis

Det är nog tyvärr kört, att säga att man behöver "tid" är bara att fega ur och inte våga säga dra åt helvete

Kanske i år!!
  • Hjärtans längtan

Ja tyvärr är det nog det (ser att du redan fått det svaret).

Jag har fått höra det av killar, att han behövt lite tid för sig själv, inte varit redo för ett förhållande. Och jag har sagt det till killar, och när jag sagt det har det bara varit dåliga undanflykter från min sida, jag har varit för feg för att såra och sagt så istället.  

• Anonym (Mimmi)

Jag är en person som behöver mycket egen tid och jag sitter ibland hemma en helgkväll istället för att gå på fest osv. Men jag brukar vara väldigt tydlig mot människor jag tycker om att det inte är personligt. Så de som står mig nära skulle aldrig undra över om jag inte vill hänga med dem längre, utan de vet att jag bara är sån. 

Jag tycker att det låter som att tjejen inte vill träffa dig mer.  

• Natalie03

Så jobbigt att i alla andra fall fattar folk om man är olika, men i denna frågan funkar tydligen alla exakt likadant. JAg kan tala om att så inte är fallet. Jag är en av alla dem som verkligen behöver mer tid på mig näg jag träffat någon,. speciellt om jag gillar denna personen. Jag har lättare att tänka om jag är själv, och när jag får mycket känslor måste jag även få in lite logik i det hela, det får jag när jag är själv. Så för mig har det absolut alltid funnist en faktor av att jag behöver  tid för mig själv varvat med tid med killen, för att kunna reda ut hur jag känner, vad jag vill, och även få andas och tänka på annat. Allt kan bli så intensivt och centrerat när det gäller såna saker, man kan behöva andas och inse attt man har ett annat liv oxo.

• nickinicki

Jag skulle aldrig säga jag behöver tid om jag visste vad jag ville. Jag tror hon är osäker på om hon vill ha dig det verkar som hon velar mellan fler alternativ.

• Anonym

Om jag sa så så skulle det betyda att mitt intresse inte är lika starkt. Gillar jag någon så vill jag att den ska höra av sig ofta och gärna:)

• Visslaren

Ingen annan kan väl veta hur hon menar. Men om jag hade sagt så, så hade jag nog inte varit så intresserad av den personen, jag resonerar som du kan man säga. Men ett tips, låt det gå en tid och se om hon vill träffas (utan att för den skull sitta och vänta), men går det för lång tid så strunta i henne, det finns andra. Lycka till!

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • En himmelsk drog

För mig finns det sanning i det om jag säger det, jag använder det aldrig som en ursäkt.

Svar på tråden Tjejer: ni vill inte träffas utan behöver tid, sant eller falskt?