• Hallandstös

Vad gör man med resterna av oxfilén?

Ja, som rubriken lyder.

Jag rensade bort massa kött från min 1,6kg stora oxfilé igår för att få en fin jämntjock bit. Så idag blir det söndagsmiddag på resterna.

Så nu vill jag ha tips!

Vad gör ni med oxfilé förutom äter den som den är? Pasta? Gryta? Ge mig era bästa tips.

• Svar på tråden Vad gör man med resterna av oxfilén?
  • cid

Jag hade nog gjort en riktigt mustig pastasås med rödvin, oxfond och soja...
    Lite timjan och slänga ner halverade coctailtomater mot slutet och sedan servera med färskpasta och broccoli... 

• NHult

Lyxpytt jättegott, Bra bakismat ;)
    Pasta sås inte fel det heller. 

• Hallandstös

Mhm.. lyxpytt hade jag inte ens tänkt på. Det tåls att fundera på.

Någon som har något bra recept på någon god gryta?

• principessan

Biff Rydberg strand vad gott

• Mumin80

Enkel pastasås... skär ner köttet, stek lite lök, krydda med någon örtkrydda och lite sånt, häll i en burk creme fraische. Kasta i nån grönsak också (ex. zuccini) om du vill vara nyttig

• PerG

Jag gjorde en grym pastasås idag (tyckte iaf både jag och frugan att det blev)!

Stekte lite rödlök + champinjoner och hällde på (massor) grädde, kalvfond och soja. Sen kryddade jag lite och slängde i några kvistar timjan. När såsen var färdig och pastan höll på och kokade så slängde jag i oxfilén som jag hade strimlat så att de bara värmdes upp (så de inte skulle bli för tråkiga).

Svar på tråden Vad gör man med resterna av oxfilén?