När ska man berätta för chefen?
Jag är gravid i vad jag tror är v. 6 -7..Jag har ännu inte varit på något ultraljud, så exakt vet vi inte. Men när tycker ni att man ska berätta för chefen om graviditeten?
Jag är gravid i vad jag tror är v. 6 -7..Jag har ännu inte varit på något ultraljud, så exakt vet vi inte. Men när tycker ni att man ska berätta för chefen om graviditeten?
när det börjar synas och man känner att risken för MF är över..
Efter RUL tycker jag känns lagom.
Jag berätta i vecka 16
När det känns bra för dig!Jag tyckte dock att det var skönt att vänta tills den största missfallsrisken var över.Jag berättade i vecka 12 för henne innan jag berättade för mina kollegor,så att det inte skulle bli snack.
Längre än så hade jag nog inte kunnat mörka-det började synas sen:)
Du behöver bara berätta 2 månader innan bf så du har ju lång tid på dig att berätta
Senast två månader innan du planerar att gå på föräldraledighet. Berättar du för kollegor så bör du ju även berätta för chefen annars kan det bli massa rykten och sånt.
Jag var tvungen att berätta tidigt för vi har bl.a. röntgenundersökningar dagligen på den avd jag jobbade på.
Sambon är väldigt sugen på att berätta på arbetsplatsen redan nu..(vi arbetar på samma ställe)..Jag är i vecka 7 nu..är det alldeles för tidigt?
Jag hade en kollega som berättade V5. Det är upp till var och en.
Jag är i v 10+0, vill vänta med att berätta så länge det går. Helst en månad till, men vi väntar tvillingar så det finns risk att det kommer synas rätt snart